Weet iemand hier wat de lug breedte is van een UG Polerouter? Heb een ebay veiling gewonnen, voor een head-only, dus heb een bandje nodig. Ik weet alleen niet welke maat band ik moet bestellen.
Is het 19mm of 20mm?
Zodra ik hem binnenheb, zal ik natuurlijk een mooie fotoreportage maken!
Understated klassieker van Genta! Wel een foto plaatsen als 'ie binnen is, ok?
Wat betreft een bandje: ik zou zelf gewoon gokken op 20mm en dan een beetje proppen (of misschien wat besnijden/schuren::o). Of anders gewoon even wachten tot 'ie binnen is? Kun je een beetje op je gemak kijken wat zou kunnen passen qua model en kleur.
Mijn polerouter heeft een 19mm bandje tussen de lugs.
Het is er wel een uit de allereerste microrotor serie,
een patentpending dus.
UG heeft heel wat polerouter modellen uitgebracht en ik
weet niet of er ook 20mm versies bestaan…
Misschien ken je deze site al: http://www.polerouter.com/
en kun je daar iets vinden.
Het is een Universal Geneve Polerouter. Het model is ontwikkeld in samenwerking met de SAS voor Noordpoolvluchten, met het vliegtuig. Het is een ontwerp van Gerald Genta, toen hij 23 jaar oud was. In het datumraam is dit wel terug te zien. Later heeft deze man onder andere de AP Royal Oak, IWC Ingenieur en Patek Philippe Nautilus ontworpen. In de jaren '50 kostte dit horloge net zo veel als een Rolex Expolorer en de gouden versie kostte net zoveel als een Volkswagen Kever. In deze tijd deelde Universal het VS verkoopkanaal met Patek Philippe.
Er zit een manifactuur automatisch uurwerk met micro-rotor in, een lust voor het oog:
Heb hem even open gemaakt, geen goede foto’s kunnen maken, maar zag er super uit, brandschoon. Ik test even hoe goed hij loopt en of hij blijft lopen, dan beslis ik wat ik ermee doe. Heb er nog geen goed eland voor gevonden.
toen ik hem open had, viel me op dat de pakking ontbreekt. Weten jullie waar ik die kan kopen?
Er is zojuist condens ontstaan onder het plexiglas, kan dit komen door de pakking?
Condens lijkt me niet goed voor alle roest/corrosie gevoelige onderdelen. Wijzerplaat is erg kwetsbaar denk ik? En dan de rest van het uurwerk dus… Lekker droog neerleggen met het achterdeksel los lijkt mij wel een goed idee. Ik had een collega een leuke Rado verkocht uit de jaren '70. Hij kreeg het voor elkaar de kroon plus opwindas uit het uurwerk te trekken. Hij ging niet naar mij maar naar een juwelier die een slecht passende, niet afsluitende kroon monteerde. Resultaat, een grote plek condens achter het glas Dus pakking van de kroon is ook belangrijk.