Ik was niet van plan deze UG te gaan verkopen.
Ik heb hem samen met een Bulova Accutron Devil Diver laten Service. Bij Gerrit van Accutron.nl
Het plan was de Bulova te verkopen en te gaan genieten van de UG. Maar wat blijkt ik ben me aan de Devil Diver gaan hechten en de UG ligt maar wat in de doos te zoemen.
Hieronder de beschrijving van de service van Gerrit:
De Unisonic Sub en Accutron Snorkel zijn klaar.
Alles is volgens plan verlopen, al heb ik bij beide toch wat meer onderdelen moeten vervangen.
Beide uurwerken zijn compleet gereviseerd.
Bij de Universal ben ik vergeten een foto van het begin van de opbouw te maken, wat ik meestal doe.
Wel heb ik een paar foto’s van de platine gemaakt waarbij de “date corrector detent” is vervangen en de vuil en roestvorming bij de centrale as.
Er is een nieuwe “center wheel” geplaatst.
Het uurwerk is dus volledig gereviseerd.
De nieuwe wijzers en kroon zijn geplaatst.
Het gehele horloge is gereinigd.
Er is een nieuwe pakking en verse batterij geplaatst.
Hij is op 11 februari teruggekomen van de service. Ik heb een originele UG kroon voor dit horloge gevonden. En een new old stock wijzersetje gekocht omdat de wijzers die er opzaten opnieuw geschilderd waren en dat was bepaald geen meesterwerk te noemen.
Technisch is hij dus helemaal in orde en optisch is het echt een hele dikke kletser. De Gay Freres band is op volle lengte met nog een extra diver extension. Als deze niet passend te krijgen is weet ik het ook niet meer.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):
Merk en model: Universal Geneve - Unisonic Sub 852103
Diameter: 43x50mm
Leeftijd: derde kwartaal 1969 aldus de stempel in de Gay Freres band
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): september 2024
Factuur en/of certificaat:
Originele doos en/of eventuele accessoires:
Verzendkosten of afgehaald: liever ter plaatse onder het genot van een kopje koffie maar verzenden na volledige bankbetaling is ook mogelijk. Ik accepteer ook betaling in bitcoin.
Conditie (krassen, werking etc): geserviced.
Soort uurwerk en kaliber: Stemvork Uurwerk UG 52 op basis van Bulova Accutron 218
Vraagprijs: €2000
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.