Universal Polerouter puzzeltje, uurwerk vervangen?

Hi allemaal,

Ik overweeg aanschaf van een UG Polerouter.
Referentie: 204610-8
Uurwerk: cal 215-2

Heb wat onderzoek op basis van omegaforums guide en dit zijn mijn bevindingen:

  • Dial lijkt me originele staat maar hoort bij een 218-2 uurwerk. O.a. omdat ‘Microrotor’ niet zichtbaar is.
  • Googelen naar referentie geeft ook voorbeelden van een 218-2 uurwerk.

Wat denken jullie? Zou het uurwerk vervangen zijn?
Op zich voor mij niet zo’n probleem, zolang het maar geen repainted plaat is.

Alvast bedankt!!

2 likes

Heb hem even verplaatst naar het juiste subforum “vragen over …”. :sunglasses:

Er is in ieder geval aan de dial geknutseld. Dat is voor mij reden genoeg om door te lopen.

Kijk de ‘T’ in ‘POLEROUTER’ maar. Verder is de bovenste crosshair een stuk dikker dan de rest en dit komt met name naar voren in de foto bij normaal licht, waar de wijzer er ‘toevallig’ grotendeels voor zit. Plus vraagtekens bij originaliteit m.b.t. uurwerk/dial combi? Dit zaakje stinkt.

1 like

Hehe, foto’s komen mij bekend voor, van Marktplaats toch? Wel scherpe prijs, maar daar is de staat ook naar dus.

Bedankt @Mafkees! Ik moet nog veel leren :slight_smile:
Deal gecanceld

Ik weet niet of de dial niet klopt. Er zijn microtor Polerouters waar het niet op staat, wel vooral de 218. Maar dit model is uitgeleverd met 215 en 218 uurwerk… De T is wel wat raar… maar UG had kennelijk wel vaker issues met dials/prints/variatietjes. De rest van de plaat lijkt me legit. Meestal wordt er gerommeld met het kruis. Dat zie ik hier niet. Tis zo op het oog geen redial.

Glaasje en kroon zijn niet origineel in elk geval.

Volgens mij is het ook geen 204610-8. Is ie wel 34mm?

2 likes

De bandaanzet lijkt 18mm gezien de passende 18mm strap. dan is ie 34. Het is in elk geval geen 204610-8.

@NielsW

Heeft u meer foto’s die u van dit horloge kunt delen of kunt u mij vertellen wie de verkoper was?

Erg bedankt

Hi Mazoue, nee helaas. Heb het horloge uiteindelijk niet gekocht. Gr. Niels