Universal zakhorloge

hallo , ik heb een zakhorloge gekregen van mijn opa. Maar wie kan me er iets over vertellen!
Krijg namelijk alles gevonden over het merk universal geneve, maar er staat echt alleen maar universal op.

heb je een foto van de wijzerplaat? Universal geneve of Universal is hetzelfde denk ik.

Ik denk dat universal een naamswijziging heeft gehad. Gr richsrd

1 like

Universal begon niet in Genève. Dus bij oude horloges heten ze inderdaad Universal. Maar na wat gegoogle zijn ze in 1919 naar Geneve vertrokken.

Het horloge komt uit 1915 dus dat kan kloppen. Wat is de waarde van deze horloge. En waar kun je deze het beste te koop zetten? Heb je enig idee? Gr richard

Is het goud? Ik zie zo snel geen markings.

Zakhorloges zijn weinig gewild.

Eerste foto, is wel een beetje onscherp, maar je kunt de tekens voor 14k goud ontcijferen.

Waarde smeltwaarde plus een beetje.

1 like

Dit is wel een heel mooie. Misschien eens laten openmaken maar ik ken verzamelaars die hier wel wat voor geven. Universal zakhorloge’s zijn nog redelijk gewild

Heel mooi zakhorloge. Graag nog een foto van het uurwerk.

Ik zou het niet doen. Zakhorloges leveren zelden iets op en over een paar jaar krijg je wellicht spijt dat je deze, van je opa gekregen herinnering aan hem, hebt verkocht. :slightly_smiling_face:

1 like

Los van of je het wel of niet moet doen, als die ketting ook goud is kun je het zelf makkelijk wegen en de goudprijs berekenen. Dan heb je de waarde, een opkoper geeft er iets minder voor omdat hij ook moet verdienen.

Je moet het even precies moeten bepalen… maar er kan zo 30 a 40 gram goud in zitten voor alleen de kast. Als de ketting ook goud is…

Ik weet eigenlijk heel weinig van universal in 1915. Als ik rond google lijkt het logo van deze niet op andere Universal pocket watches. Durf je fotos van het movement te maken?
Op chrono gaan ze inderdaad wellicht voor een flinke duit extra boven op de goudprijs.

Zelf zou ik ook niets van mijn opa verpatsen… maar goed. Kan me voorstellen dat er redenen zijn omandwrs te besluiten