Universele pushpins – kwaliteit en ervaringen?

Hi HF-ers,

Ik merk dat ik mijn pushpins vaak (veel) te lang gebruik en bij het wisselen van banden regelmatig kromme of beschadigde pushpins tegenkom. Dat lijkt me niet ideaal, dus ik wil ze eigenlijk wat makkelijker en frequenter gaan vervangen.

Mijn collectie bestaat uit horloges van verschillende merken, dus het liefst zou ik gewoon een voorraad universele pushpins hebben, in meerdere afmetingen.

Online is er natuurlijk van alles te vinden en de prijzen zijn vaak laag, maar ik vraag me af hoe het zit met de kwaliteit daarvan.
Daarom mijn vragen:
• Heeft iemand ervaring met universele pushpins van internet?
• Zijn er merken of aanbieders die bekendstaan om goede kwaliteit?
• Of maakt het in de praktijk allemaal weinig uit?

Excuses als dit onderwerp al eens voorbij is gekomen; ik heb even gezocht, maar geen draadje gevonden dat mijn vragen echt beantwoordt.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

5 likes

Ik gebruik gewoon goedkope pushpins van Ali. Nooit problemen mee gehad.

1 like

Ik zou er niet op bezuinigen.
Probeer altijd OEM pins te krijgen, kost wat maar dan zit je goed.

5 likes

Dit zijn twee volstrekt tegengestelde antwoorden :slight_smile:

5 likes

+1

Voor Omega doe ik dat ook, aangezien er voor de stalen band andere worden gebruikt dan als je een leren band of Nato monteert (scheelt 0,9mm) wil ik zeker geen risico lopen. Kost ook maar 8 euro per set.

2 likes

kijk eens op Cousins UK
https://www.cousinsuk.com/category/fittings-spring-bars

3 likes

Dit. Hoef ik het zelf niet helemaal te typen.

2 likes

Thanks! Ik zie dat ze hier bijv ook pushpins van Horotec verkopen. Dat zou kwalitatief toch niet onder moeten doen van de OEM.

1 like

Bestel ik ook, liefst minimaal 2 mm, en voor bepaalde horloges 2,5mm. Bijv. dezen voor slechts
€2,07

2 likes

Het kan zijn dat de Ali-pins goede kwaliteit zijn, maar gevoelsmatig zou het mij dwars blijven zitten / angstig blijven wetende dat Ali-pinnen mijn horloge van meerdere duizenden Euro’s vasthouden. :stuck_out_tongue: Dan liever toch wat meer betalen. Het sou ook zomaar kunnen dat de Ali-pins en de OEM in dezelfde fabriek gemaakt worden, het zit gewoon tussen de oren.

2 likes

Dan blijft er nog één optie over: 1 zijde voorzien van origineel en de andere zijde van oom Ali :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

Als ik dan mijn horloge verlies, weet ik nog niet zeker of dit komt door de OEM of de Ali… :sweat_smile:

2 likes

Wanneer je de push-pins van het ‘merk én type’ van elk van jouw horloges bestelt - juwelier of fabrikant - dan weet je 100% zeker, dat alles goed is.

• Zéker bij duurdere horloge-exemplaren

N.B. : oom Ali is volstrekt voldoende voor goedkope horloges. :sunglasses::point_up_2:

Altijd grappig om te zien hoe men, meestal zonder enige ervaring, producten uit China als minderwaardig ziet. Elke F35, Mercedes, iPhone, en wat verder dan ook maar, bevatten de nodige Chinese onderdelen en functioneren desalniettemin prima. Als een F35 in de lucht blijft ondanks die onderdelen, durf ik met een gerust hart Ali pushpins (mits niet 50st voor 1,=) te gebruiken.

2 likes

Dat is dan wat het is. :point_up_2::wink: :laughing:

En welke onderdelen zijn dit precies op halffabrikaat voor een magneet na?

OT:
Beetje zuinig om een horloge met een waarde van duizenden euro’s op te hangen aan meuk ter waarde van een paar cent.
Waarom zou je bezuinigen op die paar treurige eurootjes?
Gewoon die rommel blijven gebruiken hoor, voelt vast goed.

Nadeel van OEM bij een brede verzameling horlogenmerken is dat als je bij een willekeurige bandenswap een pushpin wilt verwisselen, ik misgrijp.
En om nu een voorraad OEM’s te hebben liggen thuis, of iedere keer naar aparte bestelling te moeten plaatsen, vind ik ook weer zo wat…

1 like