Familie van mijn vriendin heeft onlangs dit horloge in het bezit gekregen. Nu kreeg ik de vraag als horlogeliefhebber om eens uit te zoeken wat voor horloge dit precies is. Ze wilde dit horloge namelijk eerst naar de goudsmid/juwelier brengen maar ze kregen er bijna niks meer voor. Dit vond ik natuurlijk erg zonde.
Nu kwam ik op het idee om dit horloge misschien op te laten knappen. er missen namelijk enkele onderdelen en de band zit er scheef op. Daarnaast heb ik op internet gezien dat het ook mogelijk is om er een stalen band voor te kopen.
Zijn er mensen hier die misschien meer weten over dit horloge (uurwerk, jaar etc.) en of het waard is deze op te laten knappen en er een nieuwe band voor te kopen, staal of leer.
Adresjes of mensen hier op het forum die het kunnen opknappen zijn ook welkom.
P.S. Wat misschien niet goed te zien is op de foto’s. Hij mist de 20 index.
Als je meer wilt weten over het horloge dan helpt het als je een foto van de achterkant zou plaatsen, of nog beter de binnenkant maar het kan zijn dat je daar speciaal gereedschap voor nodig hebt.
Persoonlijk denk ik dat je deze kast niet op een metalen band zou moeten zetten maar gewoon op een mooie zwarte leren band omdat de dial dan mooi in kleur meeloopt, maar dat is natuurlijk een smaak kwestie.
Op eBay ben ik net een paar exemplare tegengekomen die hier sterk op lijken voor rond de 400 dollar. Ik weet niet hoeveel onderdelen je nu mist maar het zijn geen erg dure modellen dus als investering is het misschien niet interessant, aan de andere kant is het wel een mooi horloge en kun je voor relatief weinig geld toch een echte Omega dragen.
Er zit een een Omega caliber 565 in. 24 jewels met datum. Familie van het caliber 550.Tussen 1966 en 1969 gemaakt.
Ook allemaal te bekijken op www.ranfft.de.
Waarde zal liggen rond de 300 euro. Wel in een goede staat natuurlijk. Of het de reparaties waard is, zal je zelf het beste kunnen bepalen als je een offerte of zoiets hebt.
Een stalen band hoef ik al niet meer, dit is het horloge niet waard. Maar misschien is het wel leuk om hem op te laten knappen en er een mooie leren band op te zetten.
Jammer dat de index van de 25 mist. Hij loopt namelijk nog wel.
Dit topic ga ik toch even omhoog gooien. Het horloge ligt inmiddels alweer 2 jaar in een la en ik wil toch eens kijken of het voor een leuk bedrag op te knappen is.
Is er hier iemand op het forum die dit een leuk project vindt en mij hierbij wilt helpen?
Hij heeft een servicebeurt nodig, een nieuwe index en een nieuwe leren of stalen band.
Daar ben ik ook bang voor, zet even een eBay auto search op voor een blauwe wijzerplaat en hoop dat er iets langskomt. Je zou anders eens contact kunnen opnemen met Jan Ubels, die heeft nogal veel op voorraad en anders misschien wel de mogelijkheden om een nieuwe index te maken.