Update - foto's - En nu...? ik durf niet, echt niet. Seikootje - onverwachte NA

Prachtige na weer. Sorry@daffie. Verkeerde topic. Ik zie hier ook nog een gs erbij komen. Alleen va ongeveer €2000 voor een quartz. Ik weet t niet. Wel een vd beste quartzen money can boy… Hmmm.

2 likes

:joy:

Tsja… ik ben nu blut… te laat…

1 like

@cash @koetsjh :joy: Ben aardig op weg met een IWC en een GS…wie volgt?! :facepunch:

1 like

Schitterend! Van harte! :slight_smile: :+1:

Same here…hetzelfde segment voor mij. :+1: Een GS quartz staat overigens op eenzame hoogte qua afwerking, uurwerk en techniek. Niet te vergelijken met een gewone quartz.

3 likes

Ik vindt het ze dubbel en dwars waard. Uiteraard is alles relatief.

Maar GS is wel Kunst met een grote K, ook de quartzen. :wink:

En dan het statige en onverstoorbare van de GS secondenwijzer… Het beweegt echt anders dan een “gewone” quartz.

Dat zie ik bij nagenoeg geen enkele andere quartz…

Zelfs niet bij de recente Seiko Astron 5x uurwerken, of een Longines VHP HAQ.

2 likes

Zo hee, dat is echt een hele mooie!

1 like

Absoluut! :ok_hand: @whisky niet twijfelen :+1:

1 like

Werkelijk schitterend zeg! Subtiel met die raketjes op de wijzerplaat, mooie kleur ook van de plaat!

2 likes

Meer dan die 2 horloges heb je eigenlijk ook echt niet nodig, wat een lekkere collectie is dat. Weet eerlijk niet welke ik mooier vind maar in ieder geval een schitterende NA! Je kan wel jaren naar iets toewerken maar zulke impuls aankopen geven vaak het mooiste resultaat.

Veel draagplezier en vooral veel plaatjes in wdiv

2 likes

En de Bulova Accuquartz?

1 like

Je bedoelt de Accutron? Die beweegt vloeiend, dus die doet niet mee, net als de SpringDrives. :wink:

Nee de Accuquartz

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd met deze aanwinst.

1 like

Die ken ik niet.

Dus, dat weet ik niet. :wink:

Feit is dat de 9f uurwerken een backlash mechanisme hebben én elke seconde in twee pulsen beweegt, maar op zo’n manier dat het er één lijkt. Stil, statig, onverstoorbaar, niet onrustig… Kan het niet uitleggen. :wink:

De GS quartz eigenaren weten wat ik bedoel. Het is echt anders.

7 likes

Yep…dat is het. Zeer bijzonder.

De Accuquartz secondewijzer is floating.
=sweeping?=

1 like

Ja precies, net als de accutron en Springdrive dan.

1 like

Vloeiend bedoel je?

Erg mooi horloge, gefeliciteerd ermee!

1 like

Wow, wat een prachtig duo zo!

1 like