Update - foto's - En nu...? ik durf niet, echt niet. Seikootje - onverwachte NA

Prachtig hoe deze met het licht speelt! Geniet ervan :wink:

1 like

Oeps, had dit topic even gemist. :open_mouth:
Lekker bezig Jaco, mooie aanwinst; heel veel plezier ermee. :+1::+1::+1:

Maar geen lume op deze… Toch nog wat te wensen over? :innocent::sweat_smile::wink:

1 like

Tsja… Dat was het enige… Ik denk dat ik daar echt maar overheen moet stappen. Overigens denk ik dat dat ook lukt. :slight_smile:

Overigens vannacht deze getest… Nope. Niks, Nada. :wink:

Maar de afleesbaarheid en het minimale opvangen van licht heeft toch ook wat. Niet dat ik daar zonder bril wat aan heb, maar toch… :grin:

2 likes

Lume heeft voor mij ook maar zeer beperkt nut. Als ik 's nachts wakker word en zonder bril naar de lume op m’n horloge staar zie ik sowieso alleen maar vage vlekken, hoe goed de lume ook is; moet ik toch weer een bril gaan zoeken. :sweat_smile:

En dat is dan alleen maar als ik ergens anders slaap, thuis staat er een oud barrel van een wekker die ik wel zonder bril kan aflezen. :rofl:

1 like

Magnifiek!

Wat een prachtig ding :heart_eyes::heart_eyes::+1:

1 like

Tsja heer K, wat zal ik ervan zeggen…
gisteren - tijdens het proces van binnengaan bij Brunott en jouw rit naar huis-
kwam er nogal heftig WhatsApp-verkeer op gang.
Ahummm… Je sleepte me van voorzichtige reserve tav deze kneitert van een GS, naar een uitermate frustrerende periode waarin de beelden via WhatsApp gewoon NIET TE ZIEN WAREN!, uiteindelijk naar een absoluut (virtueel -) HoHo (horloge hoogtepunt)

Ik meen me zelfs te herinneren nu, dat ik daarna een cigarette gerookt heb :thinking::innocent:

Wetransfer en een emotioneel, ja emotioneel Jaco, gesprek vormden een voorlopig sluitstuk van een actie die misschien al wel in de sterren geschreven was!

Jaco, ik kijk uit naar onze volgende ontmoeting. Ik zal het object d’amour dan met gehandschoende klauwtjes bepotelen.
En hoewel foto’s niet altijd kunnen weergeven wat de ‘real stuff’ is, verwacht ik dan toch de ontlading in volle glorie mee te mogen maken.

Heel heel veel plezier van de tweede GS
En tot snel!

4 likes

:smile:

Prachtig Frank. Een reactie zoals jij dat alleen kunt. Zeer gewaardeerd!

Eh ja, de Whatsapp storing gooide wat roet in het eten.

1 like

Leuk verhaal en prachtige klok

1 like

Heel, heel, heel mooi Jaco! Geniet van de nieuwe aanwinst, veel draagplezier toegewenst!
Had jij ook geen vintage GS of heb ik het mis?

1 like

Ja, en nee. Ik had een vintage GS. Die heeft helaas toch het veld moeten ruimen en zwerft gelukkig nog op het forum rond.

1 like

Had mij die offerte dan laten maken :joy:
Had je wel geld voor 2 GS. en gehad.

Geintje.

Heel mooi horloge.
Veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Wouw! Prachtig! Gefeliciteerd! Geniet ervan…

1 like

Mooie tijd gewenst :sunglasses:

1 like

Denk je de meeste schitterende GrandSeiko’s wel gezien te hebben, en dan komt dit weer voorbij. En weer een knaller erbij op HF.

Wat zijn ze mooi!

1 like

Op verzoek van een aantal liefhebbers nog wat extra foto’s en wat meer over de details van, met name, wat er op de wijzerplaat gebeurt.

De wijzerplaat is van een soort pianolak die door de bank genomen bijna zwart is en met de juiste lichtinval zwmen van blauw vertoont. Van diep indigo tot een felle koningsblauwe sunburst. De combinatie is gewoon erg bijzonder en op foto’s niet goed te pakken. Ook het quartz symbool is lang niet altijd zichtbaar en lijkt zich op willekeurige momenten bij het juiste licht subtiel te vertonen. Een oppervlakkige toeschouwer zal dit zeker niet zomaar zien.

De secondenwijzer is van polished goud. Het GS logo en de GMT uurwijzer zijn van gebrushed goud.

De chapterring bevat een aantal rondgroeven en de 24 uurs cijfers zijn behoorlijk dik… onder een macro lens. Het komt op mij over dat de wijzerplaat op de een of andere manier van glas/saffier of whatever is en over de rest van de details ligt. Ik kan het niet bewijzen, maar het geeft de plaat een hele warme en bijna “domed” uitstraling.

De indices zijn ware kunststukjes met de miniscule prisma groefjes die zo subtiel met het licht spelen. Ongekende afwerking!

De wijzers zijn bovenop gebrushed maar met miniscule polished en afgeschuinde zijkanten. De top van “The Grammar-of-design” filosofie. Ter verduidelijking. Vanuit het ontwerp gedacht betekent het dat licht wijzerplaten met gepolijste wijzers worden uitgerust en donkere wijzerplaten met geborstelde wijzers. Alles voor de afleesbaarheid.

Goed, hierbij de extra detail foto’s waarbij ik voor een aantal dingen even van het felle zonlicht gebruik gemaakt heb voor een aantal anders niet echt zichtbare details:

De kleurverschillen.

De toch wel spiegelende wijzerplaat. Van zwart tot koningsblauw, reflecterend bij het juiste licht, etc… Geen idee hoe zet het doen. Prachtig. :heart_eyes: Kunst met een grote K.

Even wat hard licht voor de details van de chapterring en cijfers.

Het GS logo met de dikke en strakke tekst.

De details van de indexen en het datum veld…

En bling is 'ie ook :wink:

Als laatste nog de details van de band en kast.

De zon is wel wat ongenadig als het om stofjes gaat… :wink:

15 likes

Absoluut. Dat was mijn gedachte ook. :wink:

Bij de weg: ik zie nu de tekst GMT op de wijzerplaat. Dat brengt gelijk meer balans ( zoals vroeger bij Seiko + GrandSeiko).

Ziet er imho beter uit dan alleen GrandSeiko bovenin.

1 like

Ja, eens. Het is net dat kleine beetje wat de leegheid onderin weghaalt.

Beauty :heart_eyes:! Man man man :+1:

1 like

Prachtig!

1 like