Update: hij bouwt! ( Clean dial flieger )

Volgende project update:

De gepoetste case lijkt toch iets of wat vervormt te zijn aan de bovenzijde. Ik kam hier achter toen ik probeerde een nieuw glaasje in te zetten. Met wat zoekwerk heb ik wel exact dezelfde kast kunnen bestellen in de UK, dus deze zou met een weekje binnen moeten zijn. Verder heb ik een mooi setje wijzers op de kop getikt, welke ik in de loop van deze week ook kan verwachten. Ik hoop dat de volgende post er één gaat zijn waarbij het horloge klaar is en ik enkel nog de juiste band moet uitzoeken :slight_smile:

Veel eBay dingen zijn ook gewoon Ali

3 likes

Net als Chinees eten. Smaakt ook bij alle restaurants hetzelfde.

2 likes

Goedemorgen!

Gisteren zijn de dial & hands binnengekomen. Zoals gezegd zwart ipv blauw, maar wel zeer “clean”. Deze heb ik vanmorgen ( I know, veel te vroeg, reden staat ook op de foto) op het uurwerk gezet. Aangezien ik geen timegrapher heb, kan ik nu ook testen hoe het uurwerk loopt!

Zo zag mijn ochtend er uit:

En een close-up vd nieuwe dial :grimacing::

Ik hoop dat de nieuwe case aankomende week binnen is en dat het uurwerk goed loopt, dan kan hij volgend weekend voor het eerst om de pols! :hugs:

2 likes

Ik kijk tegenwoordig vaak op Ali en de baai. Je komt dezelfde producten bij de baai soms ineens goedkoper of zelfde prijs maar zonder verzendkosten tegen.

Ik heb me wel voorgenomen om toch wel wat te minderen. Je haalt die trigger om te kopen wel heel makkelijk over bij deze sites en uiteindelijk koop je heel veel goedkope spullen voor toch wel aardig wat geld bij elkaar.

4 likes

Laatste update:

Hij is af!

Uurwerk beetje kunnen afstellen en loopt nu redelijk in de pas en vandaag kwam de kast eindelijk binnen :hugs:

Zie hier het resultaat!


Extra dank voor @Dao @GiveMeYourDough voor de inspiratie en @amaris voor de gulle gift!

18 likes

Wat zal deze lekker dragen. Gewoon ff je eigen horloge in elkaar gezet. Top!!!

2 likes

Gaaf geworden zeg! Veel plezier ermee. Was dit je eerste zelf gebouwde horloge? Dat geeft wel een gaaf gevoel met dragen.

1 like

Yes eerste zelfbouw! Best aardig gelukt, al zeg ik het zelf. :grimacing:

2 likes

Tof man. Kreeg je de wijzers er een beetje makkelijk op? Dat vind ik altijd zo’n rotklus.

2 likes

Een pen en wat rijstpapier :joy:

1 like

Haha nice. Heb ik ook wel eens gedaan :joy:
Vaak gebruik ik van die pennetjes ervoor. Zo’n pers heb ik ook maar dat is een goedkoop rotding.

1 like

Mooi hoor.
Ik heb ook al een paar horloges zelf zo gebouwd. Leuk om te doen.

4 likes

Best aardig? Gewoon dikke prima :+1::+1::+1:
Geniet ervan.

1 like

Dankjewel!

Nog een klein beetje sluik reclame :wink:, er staat nog een leuke Pilot / Flieger in het blauwe gedeelte op zoek naar een nieuwe pols.

2 likes

:grinning:
De onderdelen voor mijn eigen Flieger mod o.b.v. een Vostok zijn onderweg dus daar ga ik voorlopig voor.:+1:

2 likes

Succes!!!

1 like

Tof!! Goed gedaan! :+1:t2::+1:t2:

1 like

Ga je daar een mooi topic voor posten? :drum:

1 like