UPDATE; Poll wijzers Seiko SPB051

Deze zou ik kiezen. Met de secondewijzer van de mm300.

1 like

100 % de originele wijzers. Vind ze echt onwijs mooi. Vooral de seconde wijzer :heart_eyes:
De MM wijzers horen er niet op en zien er dan ook misplaatst uit in mijn ogen.

Mijn favoriete Seiko. Prachtig horloge Eentje die niet gauw, if ever, mijn collectie zal verlaten. :slight_smile:

BTW. De bezel is geen ceramiek … helaas.

2 likes

Daar is niks helaas aan. Keramiek (is dat nou met C of K?) is in mijn ogen kil en veel te onveranderlijk. Geen wabi-sabi, geen patina, geen krassen, geen ghosting… Zo jammer allemaal.

Wat mij betreft in de matte variant nog OK-achtig, maar glanzend is het heel erg niet mijn ding.

Dat ik wel van een beetje wabi-sabi/patina/schade/verkloten houd zou hier bekend mogen zijn. Ik bedoel, drie jaar geleden van @Hamari in nieuwstaat gekocht, en nu steeds favorieter:

Alu for life, G!

2 likes

My mistake, sorry… Ik zie na wat speurwerk dat de inset gelakt is, gevoeliger maar in mijn ogen wel extreem mooi.:grinning::+1:

1 like

Helemaal mee eens :blush:

1 like

Ben niet zo een fan van de grote pijlwijzer maar de urenwijzer van de MM300 vind ik te dik in verhouding met de minutenwijzer. Daarom zou ik in dit geval voor origineel gaan. Iets slankere stick hands zouden wel mooi staan.

1 like

Ik ben eens dat het onder water duidelijk moet zijn. Maar functioneel/cosmetisch afgewogen hebben ze naar mijn mening wel iets eleganters mogen kiezen. Vooral ook omdat een duiksessie niet uren maar minuten duurt. Ik denk dat Seiko een groter publiek aan zou spreken als er bijvoorbeeld MM/62MAS wijzers op zaten.

1 like

Psoonlijk vinnik de originele mooier niet vanwege de originaliteit maar puur smaak.

Sowieso een mooie duiker :+1:

1 like

Beste mede forummers,
Bedankt voor het invullen van de poll, het is leerzaam en daar ging het me om.:+1:

Ten aanzien van de kopieën 62MAS wijzers, waarvan ik meldde dat ze op Schiphol lagen, bleek de tracking daar te stoppen en ze zijn inmiddels binnen. :grinning:

Binnenin het horloge ook trouwens…:grin:

Zie onderstaand het resultaat, geen Seiko, al vind ik het niet eens beroerd staan. :thinking:

ik ga er nu rustig over denken welke van de 3 wijzerset’s de definitieve wordt en bovendien het horloge ook eens dragen. :sweat_smile:

9 likes

Dit vind ik de mooiste optie! Niks meer aan doen.

1 like

Ik hou wel van die wijzers en in deze combi vind ik het niet helemaal kloppen qua verhouding.
Dit horloge vraagt echt om “beefier” wijzers m.i.

1 like