Update van de Breitling Chronomat

Breitling heeft de Chronomat comestisch een update gegeven…

De AB0134 referentie is nu ‘discontinued’

En de AB0158 is er voor in de plaats gekomen

Hij zal vast wat kleiner dragen, maar hij is er zeker niet op vooruit gegaan (naar mijn niet zo bescheiden mening)

Wat vinden jullie?

4 likes

Deze heb ik :heart_eyes:

4 likes

Maar zoveel is er niet veranderd toch…
Nog steeds 42 mm. Band aanzet is iets anders en de bezel heeft een paar streepjes minder.en 15 gram lichter

2 likes

Lijkt nu op een kast uit de jaren 70 door de bandaanzet te laten verdwijnen aan de voorkant…

1 like

wat is het verschil?

1 like

Geef mij de oude maar. Shrouded lugs zijn niet mijn ding.

1 like

Beter, (rustiger) nu nog de pushers en crown guards aanpassen.

1 like

Was heel benieuwd of er een 38mm bij was gekomen. Helaas…

1 like

Waarom staat er bij de ene 18 en de andere 8 onder aan de wijzerplaat?

1 like

Komt vast nog wel.

1 like

Bedoel je de datum :sweat_smile:

5 likes

Ha ha haaaa datumvenster natuurlijk.
Thanks.

2 likes

Ik vind het mooi. Er zijn niet hele grote veranderingen. Band is 20 mm i.p.v. 22 mm en de seconderwijzer mist nu het logo en is niet helemaal rood.

Dit is wel een kijkje waard, maar ik ga hem zeker niet inwisselen :blush:

De volgende Breitling wordt waarschijnlijk een Premier, naast de Chronomat en Navitimer. Dan is mijn set compleet en kan ik uitloggen :crazy_face:

1 like

Tachymeter is ook wat rustiger geworden (minder streepjes). En de “ophogingen” in de bezel bij 15-30-45 zijn wat meer afgerond.

Het geheel kijkt wel rustiger. De bandaanzet zou ik IRL moeten zien om te bezien of dit een vooruitgang is.

2 likes

Op verschillende fronten krijg je nu dus minder. Wat is er met de prijs gebeurd?? :clown_face:

Dus zo heet dat. Vind dat doorgaans niet best maar bij deze band past het nog wel aardig. Je moet 'm alleen niet meer op leder willen dragen.

1 like

Band lijkt een vooruitgang want de huidige komt tegen de kast met kras op de lugs tot gevolg.

Is vind de vorige mooier…

1 like

Wel met een aanpasbare band :star_struck:
Ik moet volgende week toch naar Apeldoorn, direct maar even bekijken :blush:

1 like