Al weer enkele weken geleden heb ik mijn Seiko SKX007 mod meegegeven aan Rob om een aantal wijzigingen aan te brengen. Allereerst werd er saffierglas geplaatst en werd het horloge voorzien van een rode secondenwijzer (was eerst een chromen type met lumenbol aan de korte zijde). Om de SKX helemaal “af” te maken, hebben we hem voorzien van een geborstelde lumpy-band. Het resultaat is werkelijk heel erg fraai, al ben ik natuurlijk wat bevooroordeeld als trotse eigenaar :D. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Dreski (André), er komt binnenkort ook een apart topic van de fantastische BFK die ik onlangs van je heb gekocht. Omdat mijn zoon op dit moment met mijn camera in Rome verblijft, kon ik nog geen foto’s maken.
Mooi klokkie! Volgens mij is deze jubilee achtige
band niet zo slapjes als bij Rolex of zoals Seiko
ze ook wel heeft. Toppie!
Dank voor jullie leuke reacties!!
Dat heb jij heel goed gezien. Ik heb voor dit horloge ook nog een originele metalen Seiko solid oyster band van ongeveer twee jaar oud. Omdat die op zichzelf heel mooie band veel dunner is, staat het een beetje als “hoog water”. De forse horlogekast vraagt om een dito band. Daarom droeg ik de SKX alleen nog met rubberband.
De lumpy band is heerlijk zwaar, heeft een fraaie Seiko sluiting, is prachtig afgewerkt en draagt heel comfortabel(tu)
Echt een enorme aanwinst voor ons allen! :~
Hij is zijn horloge ó zo trouw,
met zorg verborgen onder zijn mouw
Een blik op zijn pols doet hem alles vergeten,
hij vrolijkt hem op en laat hem leven.
Hij is zijn horloge ó zo trouw,
Hij kan wel stellen ‘Seiko ik hou van jou’.
Coenraad
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z