Update van Timefactors

Ik kreeg vandaag een mailtje van Eddie (van Timefactors) over de aanstaande nieuwe of geüpdate modellen. Ik ben persoonlijk grote fan van de horloges van Timefactors. Enorm goede specs en kwaliteit voor zeer redelijke prijzen.

"

Dear Peter …,

It’s been a while since a new model was introduced but there’s a lot happening in the next few months.

On Tuesday 16 October 2018, the website will open and the new Smiths Military will be available. The new model will look identical to the old model but it now has a hi-dome sapphire crystal instead of acrylic and the fixed bars have been replaced by shoulderless springbars to allow a greater variety of straps to be fitted. There is also a new Air Ministry version available with vintage white dial and blued hands.

You can see more pictures and details of the Smiths Military here - https://www.timefactors.com/prs29new.htm

This will be followed shortly by the new Smiths Everest PRS-25 which will now also have a hi-dome sapphire crystal and a new adjustable clasp on the bracelet. I expect this to be available from 1 November 2018.

Other watches in the pipeline are:

New Precista PRS-45 chronograph with Seiko movement and beads of rice bracelet with adjustable clasp- expected before Christmas.

Speedbird III now with new adjustable clasp - expected late 2018/early 2019

New Smiths chronograph PRS-32 with Seiko automatic movement, panda dial and reverse panda dial versions - expected early 2019

Smiths PRS-40 with Seiko automatic movement - expected late 2018/early 2019 and quartz chronograph version on the drawing board.

Smiths Everest PRS-35 in 36mm with hi-dome sapphire - expected in time for Christmas

You can keep up to date with the progress on all these and other projects by visiting the forum at https://forum.tz-uk.com/forumdisplay.php?22-Time-Factors-Watches

Regards,

Eddie

6 likes

Lijkt mij een interessante. De ‘oude’ is 39mm. 36 zou precies goed zijn. Alleen nog die mercedes wijzers.

Mooi ding!

10 likes

Ah, ja inderdaad.
Kost dat? Haal het niet uit die site, of ik kijk eroverheen.

Ze kosten 405 pond, 460 euro. Zullen we het doen Walter? :sunglasses:

2 likes

Neh…
Misschien later. Eerst ff kijken wat voor een impact die luiers volgende week gaan hebben op mijn hobby budget.

Ik vind beide kleuren overigens wel gaaf, mooie maat ook.

4 likes

Spannend, jochie.:tumbler_glass:

2 likes

Heb ik al.

Hahaha dat mocht die willen. Die krengen zijn iets duurder.

2 likes

Die is idd best fraai. Mooi die drilled lugs. En ik had net besloten om de Stowa Marine Original om te ruilen voor de 36mm variant… Even goed over nadenken.

1 like

Shall we for once try to keep it OT? :grimacing:

5 likes

Voor die korte tijd…vond de mutsy al prijzig :roll_eyes: anyway on topic. Niet my cup of tea deze horloges.

3 likes

7 likes

OH NOES! Een hommage! :yum:

Is daar inmiddels een rekensommetje van?

Moet ik nog steeds krijgen

Zeker, 2x het valt allemaal reuze mee. De 2 staat voor de volgende die er vast nog wel gaat komen. Maar alles op zijn tijd

6 likes

Met al die kinderen is het verstandig om genoeg horloges de kopen rond deze tijd. Dan kan je altijd later nog beslissen welke je ‘voor hun geboorte hebt gekocht’.

Haha ik heb geen smoesjes voor mezelf nodig om wat te gaan kopen :wink:

1 like

Ik doelde meer op het doorgeven van een horloge wanneer ze 18 worden, maar gelukkig maak je jezelf niks wijs. :joy:

Was ik ook al niet van plan :innocent:

2 likes