Zenith El Primero.
de Monaco… “Grail Material!”… 'k zou zelf een donkerblauwe Rally band erop zetten…
Topper!
welkom, mooi Steve McQueen horloge! Inderdaad een blauw lederen race band zou geweldig staan!
Mooi!
Lijkt ook mooi op je pols te passen op die wristshot.
Ben zelf ook gecharmeerd van het horloge, maar heb er nog nooit 1 gepast. Wellicht tot een keer gaan doen
Gefeliciteerd! Absoluut stijlicoon!
Nu nog een mooie band idd. Dan is ie helemaal af.
Ik begrijp niet dat iedereen altijd maar weer ‘Walter White’ roept. Walter had 'm volgens mij (het is al weer even geleden) gekregen, maar zat er totaal niet op te wachten, had er helemaal niets mee en heeft 'm uiteindelijk zelfs expres ergens achtergelaten. Die WW-referentie vind ik dus altijd een heel slechte. Deze man is voor mij voor altijd en eeuwig verbonden met dit horloge!
wat een mooie klok! Mocht je er ooit vanaf willen dan hoor ik het graag!
Er is maar EEN kleur voor deze schitterende Monica… Blauw !
Klopt helemaal, bovendien droeg hij die paar afleveringen een Calibre 12 en roepen mensen ook continu WW bij andere varianten als de Calibre 17 of 11…
Vergelijkbaar met: “Wat voor auto heb jij?” “Een blauw met witte!”
Ik heb de Walter White versie.
Niks mis mee om dat te zeggen. Top serie en hij had 'm nu eenmaal. Al rijdt hij er met een tank overheen, het blijft een Calibre 12 die hij droeg.

Maar je moet de Steve McQueen versie inderdaad geen Walter White versie noemen.
Proficiat met je nieuwe horloge.
Deze vind ik tijdloos, een icoon. Een geslaagd huwelijk van stijl, sportiviteit en uitstraling !!
yep
Prachtig! Geniet ervan.
Wow, hier past slechts stil genieten.
Greetings from his brother !
[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/sized_TAG_zpsebd5c8b8.jpg.html][/URL]
[URL=http://s216.photobucket.com/user/Marc-B1/media/TAG_zpszgccmmsh.jpg.html][/URL]
Maar een walther White mag je wel een Steve McQueen noemen
Heb de 17 gehad. Hele leuke klok met prachtige wijzerplaat. 1 vd weinige horloges die ik geflikkerd heb.
Pardon predictive tekst?! Geflipperd moest dat natuurlijk zijn
Hij steekt niet uit in de zin van overhang. De lugs steken nl niet ver uit.
Wel Is het n vrij dikke klok. Begrijpelijk ook door de chronograaf module. Dus de kans om m ergens tegenaan te tikken is wel groter.
Toch bleef t plexi glas me storen. Vandaar de stap naar de 12 en 11.
Best wel raar eigenlijk hoe Tag Heuer aftelt met de uurwerkje voor de nieuwe en duurdere monaco’s… Iemand die weet hoe dat zit?
Cal 11 was de eerste automatische chronograaf van Heuer/Breitling in 1969. Deze is later aangepast naar cal 12, 13 en 14 en bestond uit een Buren/Hamilton Intramatic met Dubois Depraz chrono module erop geplakt.
Na overname door Lemania heeft Heuer korte tijd gebruik gemaakt van de nieuwere Lemania 5100 en later de ETA/Valjoux 7750. Na overname voor LVHM heeft TAG Heuer de Seiko uurwerken gebaseerd op de oude 6139 in gebruik genomen, zoals cal. 17. Voor topmodellen gebruiken ze het Zenith/Movado El Primero uurwerk (cal. 36, ironisch genoeg de concurrent in 1969).
Voor de retro modellen zijn ze terug gegaan naar aanpassingen van de oude uurwerken die in de eerste modellen werden toegepast.
Ik heb hier ooit een artikel over geschreven en kan het wel even opgraven als je wilt.
Ik ben blij dat alles kleine blauwe uit de doos zijn…prachtig!
Zou ik deze topic veranderen naar een “Monaco only” topic…?