Is er een zicht op hoe vaak/wanneer de Discourse software van de HF hoster wordt bijgewerkt? De versie die we nu hebben (3.1.4) is intussen meer dan een jaar uit. De laatste stabiele “minor” is 3.3, die in juli 2024 uitkwam, en de laatste patch release daarin is 3.3.3 intussen.
Er zijn een pak bugfixes gebeurd in de tussenliggende versies (specifiek november 2024) die enorm irritant gedrag in Firefox op Android zouden moeten fixen (HF is bijna niet bruikbaar nu in Firefox gebaseerde mobiele browsers). @Communiteq , @Jur ?
… of een zinnetje over hoe vaak er updates/upgrades doorgevoerd worden kan in het algemeen handig zijn, en beletten dat mensen die vraag opnieuw gaan stellen in de toekomst.
Moeten die mensen natuurlijk de zoekfunctie leren gebruiken. Maar goed
Sja. Je bent gehecht aan je data en privacy of je bent t niet natuurlijk he. Keuzes
To each their own, maar ik had gewoon even een PB gestuurd. Dan krijg je waarschijnlijk wél antwoord van Richard. Er is geen mens - afgezien van een paar IT nerds die ook van horloges houden - die het interesseert welke stabiele (minor) versie van Discourse is geïnstalleerd enzo. Echt niet.
Maar goed, door het zo out in the open te doen krijg je vast wel reacties van mensen die er ook last van denken hebben. Waarvan eigenlijk? Bij mij draait HF prima, maar ja … geen Android of Firefox omdat ik inderdaad gehecht ben aan mijn privacy.
Ik heb echt exact hetzelfde probleem en ook al eens opgezocht in welke versie dat opgelost zou moeten zijn.
Bijzonder irritant inderdaad.
Maar ik dacht dat er niet heel veel medestanders te vinden zouden zijn.
Maar ik ben dan toch niet de enige
Firefox voelt inmiddels als het laatste bastion van privacy en open standaarden in browserland met nog enigzins significant marktaandeel(begin niet over Brave en hun fratsen)
Maar helaas beweegt zelfs Firefox afgelopen tijd de verkeerde kant op
We zijn het eens! En een discussie welke browser en/of OS het meest privacyvriendelijk is moeten we hier maar niet beginnen. Daar gaan we niet uitkomen, dus ik geef je gewoon gelijk. Opgelost …
Echt? @LVA begon over privacygedoe volgens mij. Onbelangrijk verder voor de gewone gebruiker. Maar dat geldt ook voor versienummers, GitHub verwijzingen, headercodes et cetera.
Ik ga even wat anders doen, iets met IT enzo …
Als ik de leverancier zou zijn zou ik zeggen, “… gaat je niks aan. Dat is aan mij irt. mijn klant.”. Maar ik ben de leverancier niet, dus wellicht volgt er een antwoord.
Klopt. Na de bait van @Capibara natuurlijk. Ik had niet moeten bijten.
Wat een deel van het probleem is. Maar ja.
Dat zou een beetje domme zet zijn. Ik kan dan ook bij hen gaan horen wat de voorwaarden zijn om bij hen mijn forum voor liefhebbers van Oezbeekse onderwater-doedelzak-metal te hosten, en dan moeten ze die data toch geven.
Ik ook. Iets met IT security en data privacy enzo… aka werk.
Wat zwets je dan een eind weg man
Iemand stelt naar mijn idee best een normale vraag.
Wellicht op een wat technische manier maar compleet relevant want hij heeft er gewoon last van.
En jij komt er met hele lappen tekst overheen alsof het een abnormale vraag is, het aan de gebruiker ligt, ongepast,gaat je niks aan,moet via DM etc etc.
Ik heb volgens mij nergens geschreven dat het een abnormale vraag is en ook niet dat het aan de gebruiker ligt, dat het ongepast is et cetera. Wel dat het effect waarschijnlijk groter gaat zijn als men dit soort (technische) vragen via PB stelt. Waarom? Omdat ik die ervaring zelf heb. Maar hey, als geschreven to each their own …
Verder zou ik er niet zo’n punt van maken. Het komt vast wel goed.