Updates over voorraad MoonSwatch Only

Op die van mij staat hij scheef. Teken van originaliteit I guess.

Heb een eerlijke verkoper getroffen. Kreeg zelfs 25 piek teruggestort voor de moeite waardoor ik op 275 euro incl. verzenden uitkom.

Je kan het bijna onder list noemen :+1:

4 likes

Helemaal mee eens en we zijn als consument niet gewend dat iets niet op voorraad is.
Alles moet voor het grijpen zijn (het liefst online), anders is het een arrogant k** merk. Dat is op moment de tendens op sociale media.
Populaire modellen/merken zijn vaak simpelweg uitverkocht. Accepteren, niet boos zijn, heb geduld of trek je portemonnee verder open of zoek wat anders naar je smaak.

Pfff… ik vermoed dat veel mensen dit niet eens zullen beseffen nadat ze zo’n exemplaar ontvangen. Gelukkig heb jij het opgemerkt. Succes met de afwikkeling, balen dit.

2 likes

Bedankt! Ik ben benieuwd. Gelukkig ziet het horloge er verder best netjes uit. Mocht het op niets uit lopen, dan is dit de vakantie beater voor deze zomer :joy:

1 like

Dat is een reële verwachting toch, wanneer het actief wordt aangeboden?

Ik ga niet op marktplaats adverteren zonder dat ik een product daadwerkelijk beschikbaar heb voor de verkoop… Volgens mij adverteert, dan wel adverteerde, Swatch wel met de Moonswatch.

Een replica MoonSwatch. Een nieuwe dieptepunt. Echt ongekend.

6 likes

Wat dan precies als ik vragen mag?

Assemblage van het uurwerk gebeurt volgens mij handmatig. De productie van onderdelen, kasten etc niet.

Dat is inderdaad wat er wordt beweerd. Of zoals ik wel eens las “Though machine use is necessary, Rolex is sure to have every machine run by a person and then checked by person after each step.”

Zou toch wel eens willen weten hoeveel mensen er nu echt in de assemblage werken want in de productie zullen het er bitter weinig zijn.
Meeste personeel zit waarschijnlijk in de distributie. Dan nog ondersteunende functies (administratie, logistiek, marketing,…) en een team echte horloge makers op de R&D, service en bijzondere stukken.
Als Rolex slechts 8 uur per dag aan de slag is, hebben ze pakweg 540 horloges per uur te assembleren. Nu weet ik niet hoe lang dat per stuk kan duren, want daar komen zeker ook machines aan te pas ter ondersteuning, maar daar heb je toch flink wat personeel voor nodig indien voornamelijk handenarbeid.
Mijn indruk is dat er slechts minimale handenarbeid bij komt kijken maar dat Rolex dat liever niet aan de, spreekwoordelijke, grote klok hangt. Wat trouwens niets aan de kwaliteit van het merk afdoet, haast integendeel.

Handarbeid bij productie van kasten is volgens mij 0. Uurwerk onderdelen zijn ook veel te precies daar voor. Misschien dat wijzerplaten met de hand worden geassembleerd. Maar productie van alles gebeurt natuurlijk machinaal. Rolex is niet ambachtelijk, maar dat wordt toch ook niet echt beweerd? Met machines is een grotere precisie, gelijkheid en snelheid te behalen, allen voor een merk als Rolex belangrijk.

Maar de mensen die de uurwerkjes in elkaar schroeven en de horloges in elkaar zetten moeten wel opgeleid worden natuurlijk. Misschien dat het in Zwitserland het zelfde als hier dat de arbeidsmarkt ook krap is. Je moet het maar wille, elke keer weer dat zelfde uurwerk en de hele dag op een vierkante milimeter zitten te turen.

1 like

Bij een goede bakker zijn de schappen ook leeg aan het einde van de dag.

1 like

Zeker. Maar niet al om 09.23 uur :joy:

Juiste samenvatting van dit topic. Kan dicht…

Sun Venus en nepute in Adam op voorraad nu

toch weer? Die waren uit productie genomen toch?

1 like

Blijkbaar nog niet hier

Dat was al maanden geleden omdat er issues waren met het blauw. Misschien dat het gefixt is en ze nu terug in productie zijn. :+1:

1 like

“de roze, gele en blauwe” werd mij verteld, misschien gaat het om de Uranus hoor

1 like

Aaaaaand it’s gone
(Begreep ik)

1 like

dat gaat nog hard dan…