13mm hoog vind ik wel een pre. Ben wel van wat forsere horloges. Wil echter mijn budget niet meer stretchen. Anders kom ik weer in de buurt van een 114300 en dan zou ik wellicht voor die gaan. Waardevastheid is dan ook zeker een issue.
Groet,
Edwin
13mm hoog vind ik wel een pre. Ben wel van wat forsere horloges. Wil echter mijn budget niet meer stretchen. Anders kom ik weer in de buurt van een 114300 en dan zou ik wellicht voor die gaan. Waardevastheid is dan ook zeker een issue.
Groet,
Edwin
Ik vind dit ook wel een contender in je setje:
Gewoon lekker casual, en op leer gelijk wat netter. 41.5mm, niet te dik, mooi uurwerk.
Wat vind je van de Glashütte Seventies? Als okkasie wellicht haalbaar.
Voor 3k? Vergeet t maar 
Ik zie het al, minimaal ā¬6k. Excuus.
Veeel mooier dan zoān GS.
Die blijf ik associƫren met low end 5jes, hoe mooi de techniek en afwerking ook is.
Heb persoonlijk niets de pam die je overweegt.
Subc kan ik zelf moeilijk afscheid van nemen, nu al geruime tijd mijn enige klok naar volle tevredenheid.
Die nieuwe DJ wel erg gaaf, wel op jubilee dan he 
ik zou idd een mooie Datejust overwegen 
Zit ik ook sterk aan te denken of een 39mm oyster maar dan moet ik nog ff doorsparen want ik denk dat ik mijn sub of pam er niet voor wil laten gaan.
Blauw of grijs?
Ik vind bij deze types JLC de bezel altijd wat te breed. Verder wel een edel dier natuurlijk.
Oh ja, je overweegt ook een OP. Ik krijg maandag een blauwe in 39. Toch wel een klassieke Rolex look vind ik en de afwezigheid van de datum (en cyclops) maken hem prachtig vind ik zelf. Maar je moet dan el wat doorsparen idd.
Dan zou ik voor blauw gaan. Vind ik net wat sprekender.
Heel mooi. Ik vind zelf een datum geen no go maar vind de dial vaak mooier zonder.
Kwam tijdens surfen ook onderstaande weer tegen . Deze zou mijn inziens ook een goede aanvulling zijn en tijdens de wat formelere momenten zijn werk kunnen doen. Wel weer leuk zoān zoektocht maar slecht voor mijn budget 
Mee eens hoor. Datum is geen ramp, maar zonder altijd mooier. De Milgaus doet mij niets. De OP vind ik vele malen mooier.
Geen echte voorstanders voor een upgrade. Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar een 3 piece collectie.
Ik vermoed dat ik nog ff moet wachten om mijn budget te stretchen naar 4K. De usual suspects als,de Rolex op, Rolex datejust, Rolex explorer, Omega at worden bekeken maar iets kriebelt dat het wat ongewoner mag. Ga me toch eens verdiepen in Glashutte , Zenith, Tag Heuer etc. Wellicht vind ik iets onverwachts waar ik blij van word!
Glashutte staat hoog op de lijst. Budget moet dan wel wat opgeschroefd worden. Vind de senator panorama date , caliber 39 ook wel wat hebben.
De zoektocht is officieel begonnen. Nog even gedacht om er 1 uit de states mee te nemen maar niet echt zin in de eventuele rompslomp (versturen doos etc).
Het word 1 van deze twee. Kijken tegen welke deal ik aanloop!
Thanks voor de geoperde ideeƫn!
Er is een gegadigde bijgekomen. Geen blauwe dial, iets kleiner (38.5) dan de voor mij ideale maat (40-41.5) maar ik vind hem heel tof dus besloten om deze live te bekijken en nog niet te beslissen aangaande de Rolex 114300
De kogel is door de kerk!
Na veel horloges bekeken te hebben en nadat mijn bod op de milgauss ref 1019 uit 1968 niet werd geaccepteerd
heb ik vandaag een rolex 114300 gekocht. Een volledige set in zeer nette staat uit dec 2016 voor een zeer nette prijs. Nu in afwachting van het pakketje! Komt van onze oosterburen dus kan wellicht wat langer duren.
Bedankt voor jullie meedenken!
Goede keuze! Heel kooie aanvulling op je huidige horloges. Ik vind de OP geweldig, juist vanwege het āless is moreā principe. Niet de bling, wel de kwaliteit en draagbaarheid.