Upgrade 2 piece collectie of 3 piece collectie

Goedendag forum,

Ik heb nog wat in mijn horloge potje en ben verschillende opties aan het bekijken:

• upgrade 2 piece collectie
  • nieuwe aanschaf om naar 3 piece te gaan:

Huidige horloges:

• Panerai pam 312 , 2016, volledige set en in zeer mooie staat
  • Rolex 114060, 2016, volledige set en in zeer mooie staat

Upgrade: wat overweeg ik:
Pam312 eruit en Pam233 erin (k serie, doos en papieren, loopt netjes, onderhoud niet bekend)

Voordeel
Gaaf model, zeker met dot dial
Bol saffier glas
8 days handopwinder
Klassieker

Nadeel
Klein deukje op 2 (zie foto)
Minder evenwichtige dial tov 312

Andere mogelijkheid zou zijn om de 312 te houden en iets te ondernemen met de rolex subc. Ik heb de seadweller en de Deepsea al gehad en deze naast de pam te houden voegt mijn inziens niet veel toe. Ik kan de sub prima in mijn werkomgeving dragen maar het kriebelt soms om iets formeler te gaan (geen noodzaak). Mogelijkheid zou dan zijn: sub eruit en nieuwe datejust 41, blauw met gladde bezel erin.

Andere optie is pam 312 eruit en datejust 41 erin maar op een of andere manier vind ik het altijd tof om een Panerai in mijn collectie te hebben.

Laatste mogelijkheid welke ik overweeg is het houden van de pam en de sub en een derde toevoegen. Dan iets in de richting van een casual , formeel geen diver en niet echt dress. Ik kijk stiekem naar de Iwc mark , petit prince welke nu aangeboden word. Budget rond de 3k.

Ik hoor graag jullie overwegingen. Uiteraard kies ik zelf maar soms komen er ideeen / overwegingen welke ik zelf nog niet bedacht heb.

Hieronder een foto van de 233 waar het deukje te zien is. Lastig oordelen of dit in dagelijks gebruik goed zichtbaar is en stotend is. Groet vanuit een zonnige vakantiebestemming!

3 likes

Een Grand Seiko?

Zou zeker kunnen. Ben echter nog geheel niet bekend met Grand Seiko en welk budget de sweet spot is.

Heb zelf wel al veel modellen van omega, Iwc en jaeger gehad.

ergens lijkt me een model uit Glashutte ook wel eens tof.

Heb je een model van GS in gedachten?

1 like

Die petit prince die hier te koop staat lijkt me een mooie aanvulling

4 likes

Met een budget van 3K denk ik in de richting van SBGR types.
De high beat versies worden moeilijk voor dat geld.

Ik kocht zelf pas geleden een SBGR051G , was ook 3k-ish , echt heel veel horloge voor het geld.

Mocht je eens in de buurt van eindhoven zijn , kom gerust een keer passen met een bakkie pleur erbij.

Edit : polsmaat natuurlijk belangrijk voor welk type interessant is , en vooral even met Pange babbelen natuurlijk.

Ik woon in Nuenen dus altijd in de buurt:grinning:

Goed idee om een keer live te bekijken. Na mijn vakantie Pm ik je, ok?

1 like

:+1:

Omega speedmaster professional moonwatch erbij en je bent compleet.

1 like

Ik snap deze opmerking echter ik heb deze reeds 5 maal in bezit gehad. Op een of andere manier krijg ik geen klik en pak ik dan altijd de sub en blijft de Moonwatch in de box.

Besloten om het niet weer te proberen :blush:

De IWC kopen en genieten van het trio met de pam en sub…

6 likes

Herkenbaar

Hoe mooi de speedy ook is, ik pakte meestal de sub (veelal ook vanuit praktischer oogpunt)

1 like

Twee keer gedaan, valt dus nog mee voor wat mij betreft. :wink:
Dat maffe ding blijft trekken, maar ook besloten om het niet meer te doen.
Besloten. ? :thinking
Iets van handen in het vuur steken.

4 likes

2892A2 Kaliber in een horloge van ruim 3 a 4K … hier is al veel over gezegd , ik vind dit toch jammer.
Het is wel een plaatje om te zien die kleine prins.

Een Speedy heb ik ook vaak naar gekeken , ik heb er geen Wouw gevoel bij.
Dat gevoel heb ik wel met een GS , instant Wouw!

Hier zelfde overweging hoor. Vind het best prijzig voor een redelijk standaard kaliber (wel heel goed en betrouwbaar). heb redelijk lang een flieger chrono gehad en die beviel wel prima. Die gs’en zijn ook zeer mooi maar gaan toch wel naar de 3.5 a 4 als ik zo snel kijk. Als maat prefereer ik vanaf 40mm tot 43mm. De pam is wel mijn limiet!

40MM GS gaat lastig worden voor 3K inderdaad , ik draag dus een 37MM (kleine polsjes)
De SBGR083 en de 081 , dat is toch wel smullen hoor :yum:

SBGR081 hier. Staat er nog een bij Pange.
Echt geweldig afgewerkt. Leuk naast 2 donkere dials.

2 likes

Heel mooi. Ga deze toch eens live bekijken. Kan op dit moment ook voor 1k minder de volgende jlc kopen in top staat: jaeger 147.8.37.S. Zit wel een beetje in dezelfde hoek qua looks.

5 likes

Deze Jaeger voor dus ongeveer 2700 ?
Dan zou ik het wel weten … Kaliber 899 :kissing_closed_eyes:

Ook mooi de master control.
Wel heel anders dan de GS.

De MC is veel meer ingetogen.
Kast is dunner maar ook saaier.

De GS heeft een geweldige kastvorm maar is ook wel veel forser met 13mm hoog.
Het polijstwerk is echt bling / bling :sunglasses:
(En een stalen band erbij scheelt ook)

1 like

Yep. Word nu aangeboden op uhrforum. Wil mijn budget eigenlijk niet overschrijden. Nu eerst met vrouw en 2 dochters naar de florida mall. Kijken of er dan budget over is😂

1 like