Ik heb een Seiko Presage Fuyugeshiki limited edition. Super blij mee, mooie klok, het enige jammere is de hardex.
Nu heb ik Sapphire Crystal besteld bij Long Island Watch, maar geen idee of ik de hardlex van binnenuit moet verwijderen of dat de bezel los springt als ik gelijkmatig druk op de hardlex zet.
Ja dat is hij ook en ik begrijp echt niet waarom Seiko er hardlex in heeft gezet IPV Sapphire. Hopelijk is er iemand op HF die mijn Sapphire erin kan zetten?
Kosten-overweging en/of winstmaximalisatie.
Op die manier kunnen ze het model toch nog voor een “redelijke” prijs in de markt zetten. Ik denk dat de gemiddelde consument er niet eens bij stilstaat.
Ik vind het ook wel jammer. Als het er af-fabriek wordt in gezet, is het echt stukken voordeliger. Zij kopen het in bulk in voor een fractie van wat jij er los voor betaalt. Nog afgezien van de kosten voor vakkundig verwijderen en plaatsen. Tenslotte nog het risico van beschadigingen of bijvoorbeeld stof onder het glas.
Ergo: jammer van dit besluit van Seiko, maar helaas.
Dan ontwikkel je zo’n mooi horloge en dan zet je er een hardlex in. Maar goed het laatste punt je wat jammer is is de holle band aanzet op de kast IPV massief.