Urania - Huber-Iwc ? Dokters horloge 1930's

Goedenavond allen ,

IK heb kort geleden een relatief zeldzaam horloge op de kop getikt en daar heb ik wat vragen over .

Het is een Urania horloge uit de jaren 30 ,dit noemen ze volgens mij een doktershorloge omdat de secondenaanduiding volledig gescheiden is van het uren gedeelte.

Na wat speurwerk weet ik nu dat Urania een merknaam is van Andreas Huber ,dit was volgens mij een grote dealer die horloges onder eigen naam uitbracht waarvan de Urania het merk behorend bij het hoogste segment is.
Nu lees ik dat Urania horloges zijn uitgerust met een iwc uurwerk , nu heb ik het vergeleken met iwc uurwerken en hoewel cal 87 er een btje op lijkt is hem niet dezelfde.

Op het uurwerk staat verder niets behalve swiss made en 15 rubis .

Iemand die mij meer kan vertellen over dit horloge?
Iemand die meer weet over het uurwerk en of dit een iwc uurwerk is ?
Volgens mij heeft iwc nooit geen doktershorloges uitgebracht dus kan het uberhaupt wel een iwc uurwerk zijn?
Kan het een aangepast iwc uurwerk zijn misschien?

foto’s?






Alvast bedankt.

Dat zijn leuke horloges met de secondewijzer op het onderse gedeelte. (tu)
Het uurwerkboek viel gelijk op de goede pagina open en ik zag dit uurwerk.

Een FHF kal 8244

Leuke vondst :slight_smile:

Idd mooie vondst die je niet vaak ziet,
ziet er nog goed uit ook (tu)

mvg

(tu) Interessante Tijdmeter ::o en hier heb je nog wat meer info over de uurwerk
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&92&2uswk&FHF_8244
Groet
Iwan

Zo zo dat heb jij snel gevonden zeg , thnx !!

Geen iwc dus helaas maar fhf zijn geen verkeerde uuwerkjes van wat ik er zo van terug zie op internet.

Hoe dan ook ,een leuk horloge natuurlijk maar had ergens toch gehoopt op een aangepast iwc uurwerkje maar ja niets aan te doen.

:D(:smiley: Hopelijk niet al een tedure vakantie geboekt met een vooruitzicht dat ie veel zal opbrengen, ach beetje troost :)o en leven gaat door :wink: blijft toch een interessante horloge :~

Mooi en interessant horloge.
Mooie patina ook. Mooie vondst :wink:

Haha Iwan, Nee hoor , ik geloof het pas als ik het zie dus ging er dan ook vanuit dat het geen iwc was . En idd, het is een erg leuk horloge met of zonder iwc :slight_smile:

Thnx Koen