URL profiel andere gebruiker lijkt te verwijzen naar mijn profiel

Toch apart dat je bij verschillende browsers hetzelfde probleem hebt. Ik krijg het in ieder geval met geen mogelijkheid nagespeeld. Zal waarschijnlijk wel een cache dingetje zijn, maar waar?

Dat verwacht ik eigenlijk niet meer, sinds het bij Chlorophyl ook gebeurde. Althans, toen hij was ingelogd op mijn account. Heb je het ingelogd op mijn account geprobeerd? Kan dat, of moet ik je dan even inloggegevens geven?

edit: dit baseer ik dan wel op de wellicht onjuiste veronderstelling dat de cache iets is dat slechts op mijn computer bestaat.

Ik kan niet op een ander account dan mijn eigen inloggen. Misschien dat de . in W.E als wildcard wordt aangezien? Is er niet een meelezende JAVA/Webdeveloper die hier wat over zou kunnen zeggen?

1 like

Volgens mij niet, maar sowieso… het gaat niet om URL waar ‘W.E’ in staat. Het gaat er om dat @W.E (onder eigen inlog) bij zijn eigen profiel uitkomt als hij op https://www.horlogeforum.nl/u/wve/ klikt. En in de URL naar ‘WVE’ zitten geen mogelijke wildcards.

Ik denk eerlijk gezegd dat er server side iets aan de hand is.

Bijvoorbeeld - ik denk even hardop - in een tabel waarin ‘gebruikerspecifiek’ bezoekhistorie wordt bewaard. Een soort van server side cash per gebruiker om zaken snel te houden. Dat zou bijvoorbeeld verklaren waarom het zowel bij @Chlorophyl mis gaat als hij inlogt onder het account van @W.E als ook op vier verschillende browsers bij @W.E thuis. Eigen cache is ook al uitgesloten.

Het lijkt een cache/routingdingetje op de server, gekoppeld aan het account van @W.E.
Flushen die handel. :wink:

1 like

Heb ik over over zitten denken maar dan alleen bij het WVE account? Probeer het eens bij andere w* accounts.

Deze bijvoorbeeld: https://www.horlogeforum.nl/u/watchcontext

Of die van @Windhund (sorry dat ik je hierbij haal).

1 like

Watchcontext en Windhund leiden bij mij naar de juiste profielen.

Moet haast wel. Durf geen 100% te zeggen maar ik denk het…

Klinkt nog niet eens zo gek. Is alleen lastig te checken aangezien alleen @WVE bestaat en;

WAE
WBE
WCE
WDE
WEE
Etc.
Etc.
Niet.

Of je moet een testaccount maken met WWE oid

Of @W.E veranderen in @wie

Let’s agree to disagree, het is voor mij een user error.
Overigens, er zijn legio scenarios waarbij autosave geen resultaten heeft omdat een gebruiker nergens een keer op opslaan geklikt heeft (al was het maar bij de start).

Met alle respect, je maakt een denkfout …denk ik. En @Jurgen ook. :sunglasses:

Het is niet zo dat ‘de mogelijke wildcard’ meedoet in het aanroepcommando naar een ander profiel. Hij roept “WVE” aan en daar zit helemaal geen wildcard in. Andersom zou het wel een verband kunnen hebben. Dus WVE die het profiel van W.E bezoekt. :slight_smile:

#MeToo

Ik las het als, klik op W.E., ‘computer says no’

upload

En dan vult hij op de . een V in.

Of heb ik het verkeerd begrepen?!

1 like

Ik heb net eens even allerlei combinaties geprobeerd in de adresbalk. Ik krijg de hele tijd de melding dat de pagina niet bestaat (logisch, want de gebruikers bestaan niet). Ik ben wel toevallig op de pagina van @wes terechtgekomen op die manier. Zowel met hoofdletters WES als kleine letters wes in de url kom ik dan ook netjes op de juiste gebruikerspagina uit.

Yep, verkeerd begrepen: Hij klikt namelijk op WVE… :wink:

1 like

Maar het is juist klik op WVE, ‘computer says no’, en dan vult hij op de V een . in.

1 like

Achso. Dan is de oplossing simpel.

@W.E moet zijn naam wijzigen. (tiny) problem solved!

2 likes

Haha, ja is goed want ik ben bang dat we hierover in een behoorlijke verhitte discussie belanden. :wink:

1 like

Correct me if I’m wrong @W.E maar zo gaat het volgens mij.

De situatie links is het resultaat als men is ingelogd onder jouw naam (klik je op WVE kom je uit bij W.E), welke browser/computer maakt niet uit. De situatie rechts is het juiste/gewenste resultaat, wat de andere stervelingen wel krijgen.

@Jurgen, zie het als een uitdaging… :rofl:

2 likes

Ja, dat is hem. :+1:

Op zich is het helemaal niet zo’n probleem, en nu zijn we er met zo veel mensen zo veel energie in aan het steken. :laughing: Maar ik vind het toch wel frappant, want er gaat echt ergens iets mis.

Of Chlorophyl en ik draaien jullie samen een loer… :trolleybus:

edit: trolleybus moest een troll voorstellen :laughing: :boar:

1 like

Ow…

9864ba4c-9b5a-4da4-88a4-57d64238284a_text

:joy:

3 likes