URL profiel andere gebruiker lijkt te verwijzen naar mijn profiel

Oké. Je loopt hopeloos achter met je Windows versie (beveiligingsrisico), je gebruikt geen antivirus software (beveiligingsrisico). Ik durf het bijna niet te vragen maar ûh, …een backup. Puur uit interesse: Doe je wel eens een backup maken?

Ben zo bang dat ik het antwoord al weet… :wink:

2 likes

Zo’n webmodule filtert je webgebruik. Kwaadaardige websites worden zo geblokkeerd. Ik kan me voorstellen dat zo’n webmodule ook iets doet met urls of “typefouten” in een url.

Maar als je al geen AV hebt, dan zal dat wel niet de oorzaak zijn.

2 likes

Tsja, ik ben ook wat dat betreft een ontzettende uitsteller. Ik heb het wel eens gedaan, heus, maar dat is alweer met een vorige computer geweest. :frowning: Confronterend dit…

Ik hoop serieus voor je dat je geen belangrijke dingen op je computer hebt staan, geen familiefoto’s en wat dies meer zij. Zo wel, loop dan even bij de Mediamarkt ofzo naar binnen, koop een externe SSD en maak een backupje. Ook al is het maar 1x p/maand, dan heb je in ieder geval iets als het mis gaat en geloof me… je zou niet de eerste zijn die alles kwijt is!

1 like

Dat is het ergste, ik heb gewoon een schijfje liggen met dat doel. Weliswaar een harde schijf en geen SSD, maar ik heb hem gewoon klaar liggen en ik doe het niet. :see_no_evil: Ik ga het morgen gewoon doen. Beloofd. :stuck_out_tongue: Ik heb eigenlijk totaal geen belangrijke dingen op mijn computer, maar toch wel een paar downloads ofzo, leuke plaatjes van internet. Net dingen waarvan ik het wel een beetje rot zou vinden om ze kwijt te raken.

@Chlorophyl heeft zojuist op mijn account ingelogd en aan zijn kant het linkje geprobeerd, en ook hij komt dan op mijn profiel uit in plaats van op dat van WVE. Dus aan mijn computer ligt het niet, of de zijne moet toevallig hetzelfde probleem hebben. :stuck_out_tongue: Gek, want op mijn iPhone kom ik wel op de goede pagina uit, ook al ben ik daarop ook ingelogd.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/2/4/d249bff397d0eb651a1eecae13f9beb9713ad21b.jpg

Ik ga er toch een berichtje aan de mods aan wagen. :joy:

1 like

Ik heb eens een ondernemer in tranen gezien toen ik hem vertelde dat zijn data compleet weg was, twee jaar administratie en héél veel werkdocumenten foetsie. Hij had twee jaar daarvoor een nieuwe computer gekocht, de data overgezet en de oude computer fysiek laten vernietigen. Vervolgens geen backup ingesteld en zonder verdere maatregelen aan de slag gegaan. En toen ging ineens, na 24 maanden, de harde schijf onherstelbaar stuk. Oeps. Heeft hem 2 maanden gekost om alles weer in orde te krijgen, gewoon opnieuw moeten beginnen. Tja.

Maar goed, jij hebt nu even een andere uitdaging! :wink:

Tsja, echt een uitdaging is het gelukkig niet hoor. Ik overleef het wel om wve’s profiel te missen. Bovendien kan ik, als de stalker in mij écht de overhand zou nemen, op mijn telefoon gek genoeg wel op zijn profiel komen.

Ik heb mezelf hier overigens al drie keer mee in mijn been geschoten. Bijna destructief hardleers kun je mij wel noemen. Tweemaal faalde de harde schijf van een laptop met toch wel een aantal persoonlijke bestanden waarvan het dan jammer is dat je die mist. Maar om het kloterigste verhaal zullen jij en ik hopelijk allebei smakelijk kunnen lachen. Mijn bachelorscriptie schreef ik op een USB-stick, en een dag voor de deadline faalde die. Dus ik naar de computerwinkel, waar ze echt een hoop bestanden konden redden, maar niet het werkstuk. Ik kon me wel voor m’n kop slaan. Ik had alleen de inhoudsopgave nog in een e-mail staan. Dus ik dag en nacht doortypen om toch nog wat op papier te krijgen en dat ingeleverd in de hoop dat ik het later zou mogen herkansen. :joy: Hoefde niet want ik kreeg er een acht voor.

1 like

Ken je dat verhaal van die ezel en die steen? Haha… :rofl:

Ik moet toch bewijzen dat ik geen ezel ben…

1 like

Trouwens, vier keer. Ik had van mijn masterscriptie een hoop werk opgeslagen in een draft op Hotmail (vraag mij niet hoe ik ooit bedacht dat dat een handige of betrouwbare manier van werken was). Die draft kreeg ik een keer pardoes weggetoverd. Dat was ook wel een paar maanden werk weg. Geen hard werk, maar toch werk.

Ik durf niet te zeggen of je daar succesvol in bent, … :sunglasses:

2 likes

Je slaat het in ieder geval nog op. Je moest eens weten hoe vaak ik nog de vraag krijg van gebruikers of ik hun bestand niet kan terughalen nadat ze een hele dag hard hebben zitten typen zonder maar een keer het benul te hebben om op die opslaan knop te klikken. :roll_eyes:

En ja dan kun je de temp mappen door, maar vaak staat er gewoon niks.

2 likes

De huidige gebruikers hebben volgens mij ook geen benul meer van sneltoetsen. Da’s best jammer want met af en toe een simpele Ctrl+S (Mac: Cmd+S) is het opslaan bij mij verworden tot een automatisme. Ik doe sowieso nog veel met fysieke toetsencombinaties, maar goed… zit ook liever achter een scherm dan met de pad of iFeun op schoot. :wink:

Wie kent hem nog: Shift+F7 in WP …wel even zorgen dat het kettingformulier niet vastloopt! :sunglasses:

2 likes

Geen gebruikersfout. Waarom niet gewoon auto save. Hoe lang heeft dat geduurd in Office?

1 like

Dit had ik verkeerd. Ik was uitgelogd op mijn iPhone, door dat gerommel met die vier browsers ofzo denk ik. Ook op mijn iPhone verwijst de pagina van de url van WVE als ik ingelogd ben naar mijn profielpagina. :thinking:

Je mag iemand anders laten inloggen. We krijgen dan waarschijnlijk wel een melding binnen, maar we weten waar je mee bezig bent. Overigens zou ik niet weten waarom jij steeds weer op de pagina van WVE terecht komt. Kun je jezelf wel vinden in het gebruikersoverzicht?

1 like

Antwoord is gericht aan @W.E denk ik… :slight_smile:

Hoi Jürgen, leuk dat je meekijkt, ik had jullie nog geen PB gestuurd. :stuck_out_tongue: Fijn dat je bevestigt dat @Chlorophyl en ik nog aan de goede kant staan. :slight_smile:

Het probleem is net andersom, ik kan prima op mijn eigen pagina komen. Juist als ik naar de pagina van WVE wil is het opmerkelijke dat ik dan ook op mijn eigen pagina kom.

Hiervan moet ik nog even kijken wat het precies is, ik ben toch best een newbie. :joy:

Echt een probleem is het overigens aan de gebruikerszijde niet, want het bekijken van één andermans profiel is geen eerste levensbehoefte. En voor het overige doet het ‘probleem’ zich nergens voor. Maar ik weet niet wat er mis kan zijn met het onderliggende mechanisme, misschien is het daarom wijs er op termijn een keer naar te kijken?

edit: Ik weet nu wat het gebruikersoverzicht is, en dat werkt precies zoals ik ervan zou verwachten. Ik kan mijzelf ook vinden, zowel bovenaan als in de lijst zelf, en WVE kan ik ook gewoon vinden in de lijst.

Thanks voor de tag heuer :slight_smile:

1 like