Urushi inspiratie topic

Jo the boys :wave:,

Ik las deze avond een topic over urushi lacquer wijzerplaten bij Chopard. Heerlijk prentje :star_struck:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar laat urushi leerde kennen en wel via vulpennen. Namiki staat er bekend voor. Daar worden prachtige taferelen aangebracht:

In de horlogewereld denk ik dat Seiko hier het drukst mee is. We kennen deze wel:

En ook bij Grand seiko en citizen word deze techniek vast wel gebruikt. Zijn er nog merken die urushi platen hebben? Ik wel ze wel eens voorbij zien komen. Andere modellen van reeds bovengenoemde merken mogen uiteraard ook.

Linkje naar het bewuste topic:

Prettige avond!

11 likes

Mijn ex sbgr079 , en tot aan de komst van Vantablack de zwartste zwart die ik kon vinden

4 likes

Zo’n thema plaat van Chopard is niets voor mij. Ongetwijfeld prachtig knap gedaan. Smaken verschillen.

2 likes

Off topic: die vulpen is episch.

On topic: deze vind ik in elk geval prachtig:

6 likes

Kurono heeft een urushi serie, ziet er wel uniek uit.

Zoiets als Chopard spreekt mij persoonlijk niet aan, geloof dat enkele Zwitserse merken eveneens zoiets fabriceren of in emaille.

3 likes

Wist niet dat die platen van Kurono ook urushi lak hebben. Mooie horloge’s zijn dat.

Was ook populair in de 60s. Afgrijselijk

1 like

Emaille platen dan zoals van omega ed, of urushi platen? Plaatje bij het praatje graag.

Dit. En ben je niets verplicht vriend.

1 like

Vandaar dat ik het je zo lief vroeg vriend.
Ik vind die GP overigens wel echt mooi. Die zou wel bij mijn setje emaille platen mogen toegevoegd worden.

Sluit ik me bij aan. Ik denk dat hier de techniek mooier is dan de dial zelf. Het dragen hiervan is, voor mij persoonlijk, een faux pas.

1 like