Ik overweeg een USB microscoop te kopen. Bedoeld om me te helpen met reparatie, maar een leuk macro fotootje maken is natuurlijk ook nooit weg.
Heeft iemand ervaring daarmee? Welke zijn de aanraders?
bedankt
Ik overweeg een USB microscoop te kopen. Bedoeld om me te helpen met reparatie, maar een leuk macro fotootje maken is natuurlijk ook nooit weg.
Heeft iemand ervaring daarmee? Welke zijn de aanraders?
bedankt
Hoi,
Kijk even hier:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,1255092,1259222#msg-1259222
Doet het prima.
Er gaat overigens niets boven een echte.
Gr.Men
ik zie er ook al eentje bij amazon.de voor 17 EUR:
http://www.amazon.de/Digital-Mikroskop-25-200X-Video-Kamera/dp/B00DINJ96W/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1388225095&sr=8-1&keywords=usb+microscope
die dingen lijken allemaal wel erg op elkaar.
behalve pixels, waar zou het verschil nog meer in zitten? software?
Software is wel een belangrijke. Werkt prima bij mij alleen als je iets extra’s wilt instellen wordt het lastig. Met name het auto aanpassen van de belichting is iets wat bij mijne erg irritant is. Om een goede opname te maken ben je vaak veel aan het spelen met het licht. Ik heb mijne puur gekocht op revieuws die ik her en der gelezen heb. Voor foto’s maken prima maar echt realtime werken is heel lastig en doe ik alleen met een echte microscoop.
Over “echte” microscopen…
is dat wat?
Ik kan er wel een arm aan verzinnen… om em vast te maken aan de werkbank…
Ik heb nog wat objectieven van Microfiche readers… die knutsel ik wel een keertje op een webcam als ik foto’s wil maken…
tja, die echte microscopen, dat is gaat meestal net zo slecht bij mij als met verrekijkers: ik zit altijd maar te klooien met het beeld links /rechts om die fatsoenlijk over elkaar te “zien”.
optische resolutie is allicht veel beter, dus als je ermee kunt werken kom je er vast verder mee.
oh, dat is apart, ik had eigenlijk verwacht dat de fotokwaliteit te wensen over zou laten omdat je voor foto’s hogere eisen hebt dan voor bewegende beelden, en dat er realtime altijd wel een bruikbaar beeld uit zou komen.
Software is wel een belangrijke. Werkt prima bij
mij alleen als je iets extra’s wilt instellen
wordt het lastig. Met name het auto aanpassen van
de belichting is iets wat bij mijne erg irritant
is. Om een goede opname te maken ben je vaak veel
aan het spelen met het licht. Ik heb mijne puur
gekocht op revieuws die ik her en der gelezen heb.
Voor foto’s maken prima maar echt realtime werken
is heel lastig en doe ik alleen met een echte
microscoop.
De afbeeldingen van het Stowa uurwerkje die menkepie toonde zien er prachtig uit.
Zo’n defect lagersteentje is er mooi mee op te sporen.
Ik heb er ook maar eentje besteld, kost niet veel en misschien is het wel wat.
Zo te zien heb je twee verschillende modellen, eentje die 25 tot 200x vergroot en 4 ledlampjes heeft, de andere vergoot 50 tot 500 x en heeft 8 ledlampjes.
Ik heb de laatste besteld.
De led verlichting gooi ik meestal snel uit omdat een uurwerkje refelecteerd als de beste. Bij de foto’s die je dan maakt zie je altijd de led’s zitten.
Voor inspectie werkt het id prima zo’n usb scoop. Wil je echter een handeling verrichten waar je de vergroting nodig hebt vind ik het onhandig.
Bedankt voor de tip, zodra ik het apparaat binnen heb kan ik het uittesten.