Uur teller chronograaf vd57 fout

Mijn pulsar chronograaf heeft een nieuwe batterij gekregen. Maar ik kan de uur teller (9uur sub dial) niet goed resetten. In de handleiding kan ik ook niet vinden hoe deze gecorrigeerd kan worden. 2e stand kroon werkt alleen voor 1/10e seconden dial en seconden subdial op 6 uur.

Wie weet raad?

Ik weet het niet zeker, maar zou dit onder de normale foutmarge van uitlijning kunnen vallen van een Pulsar? Of was het voor het vervangen van de batterij veel beter?

1 like

De 9 uur dial staat op 3 uur qua wijzer in de reset stand. Hij had daar op 12 uur moeten staan. Dus nee; niet goed :blush:

Aha, bedankt voor de duiding. De 9 uur dial is meestal de running seconds bij een dergelijke chrono layout.

Edit: Maar als ik even google zie ik dat de 9 uur dial bij dit horloge ook de running seconds is of niet?

Heb je ook de eerste stand van de kroon geprobeerd?

Nope grote wijzer is running seconds 12 uur subdial is 1/10 en 6 uur dial is chrono seconds en 9 uur dial chrono minutes

Ik heb even nagedacht. Er is een mogelijkheid dat er geen losse verzet is voor de uren maar dat je de minuten dial rond moet laten gaan tot het uur weer goed staat.

3 likes

Waarschijnlijk is dit :point_up_2: inderdaad correct @DirkKlokjes, zo werkt het namelijk ook bij een Lorus chrono die ik heb. Dus één van beide pushers lang inhouden. Succes!

Dat heb ik geprobeerd. Maar helaas werkt dat niet. Ik vrees dat de wijzer verschoven is op de pin. Nou ja :man_shrugging:

Ik snap het niet helemaal meer, geloof ik:

Het is sub-dial op 9 uur die je wilt verzetten? Dat is de chrono minuten? En die kan je niet op de manier verzetten zoals in de manual beschreven staat voor het verzetten van de chrono minuten?

Meestal kun je de wijzers met de kroon uitgetrokken met de pushers verzetten!

Probeer maar eens

Anders google…… daar vind je zeker ook wat!

1 like

Het zou ook nog kunnen dat je beide pushers tegelijk ingedrukt moet houden. Je zou dan kunnen zien dat de chrono-secondenwijzer een keer volledig rond draait, hierna zou je de wijzers mogelijk met de pushers kunnen bewegen.

1 like

Ivar dat is precies wat ik bedoel. De wijzer (niet die dial) hoort, logischerwijs te resetten naar de 12 uur positie (naar boven/noord). Helaas reset hij op de 3 uur positie (links, oosten). Dat is fout.

Nee, dat werkt helaas OOK niet… Ik kan bovenste pusher indrukken, dat verplaatst/corrigeert de wijzer voor de 1/10e en de onderste pusher die corrigeert de positie van de wijzer van de chrono second. beide pushers tegelijkertijd doet zo te zien niets…

Okee, duidelijk; het was een beetje verwarrend omdat je het over een “uur teller” had, vandaar.

Volgens de handleiding moet het met de onderste knop gedaan worden; ik denk dat wat @koekoek suggereerde klopt, dat de onderste zowel de seconde als minuten wijzer aan kan passen.

1 like

OOOH; sorry ik heb jullie allemaal verkeerd begrepen. Dat klinkt logisch. Ga ik vanavond gelijk proberen!

wordt vervolgt

Update: dat werkte inderdaad. Bedankt voor de hulp. Alle wijzers staan weer neutraal op 12 uur.

1 like

Zei ik toch :slight_smile:

1 like