Uurmarkering wijzerplaat los...

haha yes!
ik heb bison seconde lijm GEL gebruikt. met een dunne tandenstoker een minuscule druppeltje op de wijzerplaat en in de 2 gaatjes waar de pootjes in komen. geloof niet dat het dan alsnog zo wit uitslaat zolang je maar echt een klein beetje gebruikt. moet na paar minuten al flink opgedroogd zijn. en ik zie nog niks geen wit of iets. dus moet goed zijn :slight_smile:

Secondenlijm (CA) hoeft niet wit uit te slaan. Dit gebeurt vaak alleen als je een activator gebruikt waardoor het sneller droog is. Ik heb in het verleden houten ringen gemaakt die afgewerkt werden met secondenlijm. Daarna polijsten met schuurpapier tot het helemaal doorzichtig is. Nu is dat met een horloge niet mogelijk natuurlijk. Voorbeeld:

1 like

Secondelijm slaat niet wit uit, de werkzame stof, cyanoacrylaat, reageert op oliën en vetten.
Daarom kan je vingerafdrukken naar voren laten komen met cyanoacrylaat/ secondelijm.
Gezien de vetten en oliën in een uurwerk is secondelijm nooit een goed idee op/in/aan horloges.

Ik gebruik altijd 2-componentenlijm, Bison. Het mooie is, dat als er eens een fractie lijm onder de index uit peurt; je die na een minuut of 10/15 perfect met een penhoutje/aangepunte tandenstoker kunt verwijderen.

Als er 1 index los laat, gaat de rest ook een keer. Ik probeer altijd zoveel mogelijk indexen los te wippen met een penhoutje. Meestal komen ze bijna allemaal vrij makkelijk los. Ik lijm die dan allemaal opnieuw.

Dan komt de eigenaar tenminste niet na twee weken weer langs met het ding. :slight_smile:

Met 2-K lijm moet je wel een beetje doorwerken natuurlijk. :sweat_smile: :mantelpiece_clock:

2 likes

Timeparts

1 like

Ik heb dus gewoon Secondelijm gebruikt en met een tandenstoker het lijm een beetje aangebracht .
afbeelding

15 dagen verder. Niks geen wit of wat dan ook. kan dus prima zolang je maar voorzichtig te werk gaat.