Uurregeling Tissot Seastar Quartz

Beste horlogevrienden,

Na enige tijd in de horlogekist te liggen, na hem terug te kopen van degene waaraan ik hem had verkocht -> ben ik labiel? Op horlogevlak… zeker en vast, nam ik hem net even uit de horlogekist om te dragen. Nu loopt de tijd fout… uur heb ik reeds juist gezet, maar minuten weet ik niet hoe ik deze moet regelen

Heeft iemand hier enig idee van? Uur is trouwens gewoon kroon indrukken en draaien

Ik gok dat je met een klein pinnetje het gaatje in de kroon moet indrukken. Hoe ziet de kroon er uit?

1 like

Waarschijnlijk schiet je hier weinig mee op? Zal morgen even het iets professionler fototoestel van mijn ouders lenen (ipv deze iPhone-kwaliteit)

Foto is duidelijk genoeg om te zien dat het geen druk kroon is. Weet je wat voor uurwerk er in zit?

2 likes

De kroon uittrekken tot de uiterste stand en op tijd zetten.

Ehm nee, kan ik wel morgen eens bekijken… Ik hou jullie op de hoogte!

Want uur verzetten lukt wel enkel door kroon in te drukken en te draaien… Misschien kroon aftermarket erop geplaatst? Geen idee in hoeverre dat mogelijk is

Welk caliber? Meestal is uittrekken voor het verstellen van de uren. Minuten is indrukken, ff wachten, loslaten en gelijk weer indrukken en het uurwerk gaat snel lopen, om de minuten in te stellen. (Raar systeem)

1 like

Klopt hetgeen Martijn al aangeeft. Ik was even te laat.

Zie deze link

2 likes

Die site is heel slecht voor de portemonnee trouwens

1 like

@MartijnV @Inca

Klopt inderdaad wat er gezegd werd door jullie… Indrukken, even loslaten en weer indrukken! Best wel leuk om te zien :grin: bedankt jongens! Wat zou ik zonder jullie moeten doen… :wink:

1 like