Uurwerk Azimuth Bombardier

Is er iemand die iets kan vertellen over de kwaliteit / betrouwbaarheid van het onderstaande uurwerkje. Het uurwerkje wordt gebruikt in de Azimuth Bombardier.

Fountainemelon ST 96-4 Circa 1960s


(foto’s: Azimuthwatch.com)

Gr., Mark

FHF en ST maakten vroeger deel uit van de Zwitserse Ebauche group waarin ook ETA , en UT (unitas) Peseux ea. in groepeerden.
De eerste uitvoering, FHF 96 is van de ’ 70. FHF 96-4 van de ’ 80. Is de verbeterde uitvoering met 21600 sch/u en een gangreserve van 48u.
Is een caliber zonder gebreken.

FHF wordt toch ook in die classic (basic?) pilot uitvoering van zeno gebruikt?
Nooit problemen mee gehad :slight_smile:

Freddy, bedankt voor je reactie. Ik ben namelijk erg gecharmeerd van deze Bombardier en met deze kennis voel ik me weer gesterkt! :slight_smile:

Gr., Mark

Da’s wel slorig dat ze op hun website vermelden dat het uit de jaren 60 is. Maar ze hebben leuke horloges en het merk is pas 3 jaar oud!

Of ze proberen het stiekum ouder te laten lijken dan het is.

De Azimuth Jagdbomber lijkt trouwens wel sterk op de IWC. Persoonlijk vind ik de Bombardier het mooist en het meest origineel doordat er verder geen logo op de wijzerplaat staat en het deksel gesloten is.

Henrik Schreef:

Da’s wel slorig dat ze op hun website vermelden
dat het uit de jaren 60 is. Maar ze hebben leuke
horloges en het merk is pas 3 jaar oud!

Van de site www.chronomaster.co.uk:

The movement is a Fountainemelon ST 96-4 circa 1960s Limited to 200 pieces which has been fully refurbished refitted to operate by today’s exacting standards.
1960 slaat dus op het uurwerk.

Ja, dat begrijp ik. Maar het uurwerk is pas in de jaren tachtig gemaakt volgens Freddys informatie.

Je hebt gelijk. :slight_smile:

Marz, je hebt gelijk deze zit ook in de Pilot Classic Draft (Winder) Aviation Timekeeper (Limited Edition).

FHF 469-4

(foto: zeno-watch.ch)

Kan iemand mij vertellen of dit uurwerk een secondenstop heeft?