Uurwerk blijf stilstaan Omega Speedmaster Reduced

DD moduul is echt geen rotzooi! Een GOEDE horlogemaker, die hierin ervaren is, zal u anders vertellen.

Meeste horlogemakers hebben geen of weinig ervaring met dit soort modules en dan is het vaak geen succes :wink:

Lemania 5100 is gewoon een uurwerk dat uit teveel plastic bestaat en constructief een soort experiment was. Vind het ook geen fijn ding

1 like

Nou er zijn hier een paar hele goede horlogemakers en die hebben deze 2 met naam en toenaam genoemd om er met een grote omheen te lopen

Ik zeg niet zomaar wat…:smirk:

Daarom schrijf ik ook : met ervaring hierin.

Zelf repareer ik ze met plezier. Heb het geleerd van Holger Pitzal. Hij is de Duitse Breitling trainer en, zoals eerder genoemd, heeft Breitling een vrijwel gelijke moduul op diverse chronograaf horloges geplaatst.

Een ETA 2000 daar doe je mij bijvoorbeeld geen plezier mee!

3 likes

Lemania 5100 rotzooi?
Zeg dit maar niet tegen Chuck Maddox :wink:

Die is al een tijdje niet meer onder ons. :pray:

My God. Die balans-chatons alleen al… :roll_eyes: :upside_down_face: :grin: …een van de vele redenen om nooit een Cartier automaat te kopen. :no_mouth:

1 like

Beter verwoord: geen Cartier met caliber 120 of 381A automaat. Ze hebben namelijk ook verschillende andere automaat kaliber gebruikt. Zoals ETA 2670, 2671, 2824, 2892, 2893, 2894, JLC 889, GP 3100 en F. Piguet 1185 en hiervan kan ik niet veel slechts zeggen!

Breitling heeft het destijds snel ingezien en de geproduceerde horloges met dit ETA 2000 uurwerk terug genomen en volgens mij omgebouwd. Is hooguit ½ jaar op de markt geweest.