Uurwerk blijf stilstaan Omega Speedmaster Reduced

Een vriend van mij heeft enkele maanden geleden een Speedmaster Reduced met recente service gekocht. Loopt mooi op tijd alleen wanneer de Chronograaf geactiveerd word blijft het uurwerk stil staan op kwart voor 5 (alleen als de chronograaf loopt). Iemand bekend met dit probleem of weet hoe dit op valt te lossen? :thinking:

Fijne kerstdagen! :beer:

1 like

ikzelf had dit ook voor maar met een ander merk, telkens de chronograaf ingeschakeld werd stopte na een tijd het horloge.
die heb ik dan binnen gedaan voor revisie en daarmee was het opgelost :ok_hand:

1 like

Omdat het steeds op hetzelfde tijdstip is zou het kunnen dat wijzers elkaar licht raken.

2 likes

Teruggaan naar waar hij een verse service heeft gehad.

Slotje.

Dat is in Spanje geweest, horloge gekocht via Chrono24😅

Zou misschien wel kunnen, ga ik directik en navragen…

1 like

Verkoper contacten.
Op zijn kosten het horloge laten nakijken.
Ik zou eerst hem/haar contacten voordat je hem laat openen.

1 like

Kan gewoon het afstellen van de chrono zijn.
Is zo opgelost.

Bij de reduced chrono valt er weinig af te stellen!

De chronograaf moduul zit onder de wijzerplaat en is dus echt niet “zo opgelost”

Hamers voor het nullen zijn instelbaar en verder niet. Probleem kan in de overbrengingen van het uurwerk naar de module zitten ( beschadigde vertandingen) of een chronowijzer die tegen het glas komt of op de minuutwijzer komt

6 likes

Dat probleem had ik ook met m’n Reduced. Het zijn prachtige horloges, maar het uurwerk is een drama. Nooit meer Dubois-Depraz voor mij. :zipper_mouth_face:

6 likes

Maar waarom hoor ik dan weinig klachten / problemen over de Breitling chronograaf die bijna hetzelfde moduul heeft? Is dan van Kelek maar vrijwel gelijk.

Probleem ligt meer bij de mate van onderhoud en de kennis van de horlogemaker die eraan werkt.

De meeste Reduced bezitters willen besparen op de service kosten en hebben de 750,- niet over voor dit model en zoeken iemand die het voor minder doet

2 likes

Dat zal zeker mee spelen! Maar zelfs Frans de Groot, gecertificeerd Omega service centrum, kon mijn reduced niet onderhouden/repareren. Die moest dus ook naar Omega en €750 is dan de prijs. Dat zegt wel iets.

Bepaalde uurwerken met dit moduul worden gemodificeerd en daarom naar Omega Brussel. Er wordt dan het nodige vervangen om problemen van vroegere modellen op te lossen

1 like

Ik had hetzelfde met een speedmaster automatic (geen reduced) na een service, was een kleinigheidje. Iets met afstelling als ik het goed herinner, was zo opgelost. Horloge moest wel uit elkaar.

Mijn horlogemaker was opgelucht dat ik met een professional kwam aandraven in plaats van een reduced. Hij ziet er telkens tegenop om die te servicen. Veel werk en veel klanten die de hogere kost niet willen betalen…

1 like

Dat is vrij zeker een 7750 uurwerk waarbij vanaf de achterzijde de chronograaf te controleren en af te stellen is. Dit is voor de meeste horlogemakers vrij gemakkelijk te doen . De Reduced chrono is verstopt onder de wijzerplaat

3 likes

Idd te snel gelezen. Bij de reduced idd anders door de opbouw.
Die is lastiger en idd niet af te stellen als een ander chrono werk.
Dan zal er idd iets fout zijn of in de overbrenging of in de module zelf.
En idd de meeste willen deze niet onderhouden.
Andere optie is een andere bestellen en deze monteren.
Opbouw is op e-bay vaak nog wel te kopen voor 150 tot 200.

En zoiezo eerst checken of ie niet aanloopt tegen het glas.

Zou eigenlijk wel een mooi topic zijn.
Bekende problemen bij bepaalde uurwerken.

2 likes

Pcies, horloges met een DD module zijn echte rotzooi, het is troep, waarbij je ver van moet wegblijven

Vraag een goede horlogemaker maar eens wat die er van vind, dan hoor je hetzelfde

Hetzelfde geld voor een Lemania 5100 , hard bij weglopen!

1 like