Uurwerk Diesel

Ik heb een Diesel horloge met enige sentimentele waarde. Helaas is deze in een laadje beland en onlangs weer opgeduikeld. Natuurlijk deed hij het niet, opengewipt en zie hieronder voor het resultaat. Uurwerkje lijkt me overleden (lekke batterij), kan iemand me vertellen welk type uurwerk dit is of met type deze te vervangen is? Mijn dank zal groot zijn.

Er staat in ieder geval Miyota op… Welk type weet ik niet.

Even proberen te achterhalen welk type op dit type Miyota uurwerkje staat.
Vaak zijn ze nog wel te koop voor een klein prijsje. Of er is een vervangend type voor.

Probeer sowieso of-ie nog loopt met een nieuwe batterij. Batterij-compartiment lijkt me nog OK. Scheelt je een hoop werk (geld zal niet schokkend zijn inderdaad), en uitbesteden als je de wijzers en plaat moet overzetten (tenzij je enige ervaring hebt). Aanslag zou ik zelf met een glasborstel verwijderen, maar weet dan wel wat je doet - je zit vlak naast de spoel. En eerst uurwerk er uit en goed schoonblazen naderhand.

@basvg blijkt dus een appartement in Noord-Frankrijk te hebben, vlakbij waar ik woon (Belgische Ardennen). What are the odds…

Idee is om volgende week af te spreken en er een nieuw uurwerkje in te zetten.

2 likes

Hahaha wilde hem al taggen omdat hij een enorme bak quartzen heeft nu :rofl:

Haha, ja, maar nog niets aan uitgezocht…

1 like

Uurwerk is denk ik een Miyota 2035. Geen tijd aan besteden om dit lijkje aan de gang te krijgen. Een nieuw uurwerk los zal je denk ik minder dan 10 euro kosten als consument.
Even opletten met de hoogte van je uurrad. Dit uurwerk is er in diverse maten.

Wat ik mis op de foto’s is de kastring. Een plastic “frummel” die het uurwerk netjes op zijn plaats houd aan de achterkant. Had je die er al uit gehaald?

1 like

De “frummel” was al verwijderd :wink:

1 like