Uurwerk Dubois et Fils omstreeks 1920?

Beste mensen,

Vandaag heb ik een zakhorloge weggebracht van het merk Dubois et Fils (excuses als ik het niet goed geschreven heb) uit omstreeks 1920.

Het uurwerk blijkt nog te werken maar moet met een opwinder gewonden worden…
Dit uurwerk (zonder kast) heb ik nog steeds in mijn bezit…

Helaas heb ik zelf helemaal niets aan dit uurwerk dus wat kan ik hier mee doen? Is het iets wat ik eventueel te koop kan zetten voor een liefhebber en wat is dan een eerlijke prijs of is het verstandig om het uurwerk voor onderdelen te bewaren (ben zelf alleen niet handig met uurwerken)?

Graag advies hierin want het is zonde om met zo’n uurwerk helemaal niets te doen…

Je hebt alleen een uurwerk?.. als het verder goed loopt… kast eromheen maken, wijzerplaatje maken, wijzertjes erop, en gewoon als zakhorloge gebruiken?..

Ik weet niet wat het uurwerk waard is… hoe goed het nog loopt, is het een ankergang, of een cilindergang uurwerk?..

ohja… we zijn dol op foto’s (:smiley:

Alleen een uurwerk? Kast verkocht voor het goud ?

Los uurwerk is meestal niet veel waard, paar euro.

Mooi… je hebt de stift nog, altijd fijn… dan kun je em ook gewoon opwinden…
heb je de wijzerplaat en wijzers ook nog?.. dan is het een kwestie van iemand met een draaibankje en wat handigheid zoeken, glaasje bestellen, kastje draaien…

Passend - zilveren - donor kastje zoeken?

Slachtoffer van de goudprijs zo te zien. Eeuwig zonde als je het mij vraagt.
Een passende kast zoeken zal niet meevallen.

't is dat ik geen zilverplaat op voorraad heb… lijkt me wel een leuke klus… maar dat gaat ook waarschijnlijk meer kosten dan het uurwerk waard is…

Hoe groot is het uurwerk?.. als ie 16½’’'is, zou je em nog in een polshorlogekast kunnen doen…

Glaasje is ooit gesneuveld dus heb er 1 van kunststof, wijzerplaat e.d. Heb ik ook nog…

Was kiezen of delen… De kast had zoveel krassen en deuken dat herstelling teveel ging kisten. Daarom de vraag wat doe ik met het uurwerk?