Uurwerk en prijs/kwaliteit verhoudingen

Eventjes een uurwerk vraagje:

hoe zit het eigenlijk met de prijs/kwaliteit verhouding als je kijkt naar bijv. een Valjoux 7750, een Landeron en een Caliber 89 van IWC.

Welke is dan ‘beter’, bij welk uurwerk heb je meer waar voor je geld en wat is exclusiever?

En waarom is het ene uurwerk duurder dan het andere, is dit echt alleen maar vanwege de afwerking? Dus geblauwde schroefjes, bewerkte raderen enz. of is de kwaliteit ook stukken beter?

Ben hier echt benieuwd naar en zou dit ook echt graag willen weten. Alle informatie is daarom welkom. :smiley:

Is toch helemaal niet met elkaar te vergelijken.

Das hetzelfde vragen waarom een soort appels duurder is dan de andere.

Bekijk eens een paar site"s van grote merken.
Het onderzoek , de exclusiviteit, de afwerking, de materiaalkeuze, oplage enz enz bepalen de prijs.
Zie in mijn voor en na de Royal Oak met gouden balans en massa.

Vergelijk eens een BMW met een eendje, is die BMW zoveel beter? , kan je een vergelijk maken ?

U geeft al zelf een antwoord op je vraag van de geblauwde schroeven en bewerkte raderen. Hoe meer werk en controle’s hoe duurder en is voor ieder merk eigen aan zijn horloge.

Is de vergelijking BMW / 2CV nu echt een eerlijke parallel?

Is IWC/ Landeron er een ???

Freddy, je hebt PM. :slight_smile:

Geef toe dat ik dat niet weet: ik ken Landeron niet.

Bij BMV vs. 2CV denk ik toch een beetje meer aan, hmmm, Sektor vs. een Hema wekker: Goed maar toch wel patserig vs. goed maar blikkerig.

(Overigens, jullie weten welke van de 2 de veiligste is, niet?)

Tom Koerts Schreef:

Is toch helemaal niet met elkaar te vergelijken.

Das hetzelfde vragen waarom een soort appels
duurder is dan de andere.

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

  • Radecki

En laat daar nu eens daadwerkelijk verschil in zitten Tom!!
Heeft te maken met het uitgangsmateriaal enz.

Ja , de Sector; die maakt 's ochtends niet zoveel herrie :wink:

Oh, maar dat betekent dat je te laat komt, en dan is het toch geen goed horloge? :wink: