Zoals ik in een eerder topic al heb aangegeven bleek dat een batterij het uurwerk van mijn Certina DS heeft gesloopt.
De juwelier heeft gebeld. Totale kosten voor het vervangen van het uurwerk komen op €85,00
Mijn vraag is nu of het verstandig is om het uurwerk te laten vervangen.
Ik wilde de batterij laten vervangen om het horloge vervolgens te verkopen.
Belangrijkste vraag is dus of het horloge, na het vervangen van het uurwerk, meer waard is dan de gemaakte kosten.
Kosten zijn te overzien, lijkt mij. Een nieuwe heb je er in de verste verte niet voor. Ik denk dat ie in goede staat zeker meer waard is dan die 85,00 euro. Ik zeg DOEN
Lijkt mij dat een Certina DS in nette staat met aantoonbaar nieuw uurwerk wel goed te verkopen is. Voor veel meer als 85,- euro. Check even MP anders voor een prijsbeeld maar ik zou het doen.
Stel, ik heb een horloge te koop wat het niet doet. Ik wil daar 100 euro voor hebben en de reparatie kost maar 85 euro. Dus voor maar 185 euro heb je een goed horloge. Wat heb jij dan liever? Dat ik het horloge laat maken, jou 185 euro reken en je een jaar (of 2) fabrieksgarantie krijg of dat je het horloge voor 100 euro van me koopt, het opstuurt en er achter komt dat er eigenlijk meer mee aan de hand is waardoor de kosten oplopen?
Als ik voor die keus zou staan zou ik eventuele risico’s afdekken, dus niet 100 betalen maar 50. (bedragen zijn hypothetisch)
Ik denk dus dat je horloge meer waard is als je het eerst laat maken en het met garantie kan verkopen.