Ik heb belangstelling voor de meistersinger nr 3 alleen lees ik op hun website dat de 43mm een ETA 2824-2 uurwerk bezit en de 38mm een Sellita sw 200-2 weet iemand waarom dat zo is, ik denk zelf dat het te maken heeft met de grootte van het uurwerk maar dat weet ik niet zeker.
En wat is het kwalitatieve verschil tussen de twee uurwerken?
Is praktisch hetzelfde uurwerk… onderdelen zijn zelfs uitwisselbaar. Je ziet meerdere fabrikanten Sellita uurwerken gebruiken tov ETA. Omdat ze bij Eta langzaam minder gaan produceren. Dat heeft consequenties voor de beschikbaarheid van onderdelen.
De prijs tussen beide uurwerken is overigens minimaal dus daar zal het hem niet in zitten.
Kortom niks mis met het uurwerkje!
Als toevoeging: ETA gaat niet zo zeer minder produceren, maar afnemers van buiten de Swatch groep krijgen (volgens mij sinds begin 20101) niet meer (lees: extra) dan ze het jaar ervoor bestelden. Dus als je meer horloge gaat maken, moet je sommige modellen van andere uurwerken voorzien.
Oke, bedankt voor de info
Als je goed engels kent hier misschien een interessant artikel http://www.ablogtoread.com/sellita-movement-makers-a-little-bit-of-china-in-switzerland/
Bijv. de ETA 2824 is de Sellita SW200 en de ETA 2892 is de Sellita SW300 en ga zo maar verder.
Gr. Andre