Uurwerk S2280

goededag.

Ik ben nieuw op dit forum en was op internet het kaliber S2280 tegengekomen. Dit kaliber zit in een horloge van Javelle wat ik wel een mooi horloge vindt. Het merk komt uit Dusseldorf. Nu is mijn vraag waar dit kaliber vandaan komt? Is het Duits of Japans of Zwitsers. Ik kan het nergens op internet vinden dus vraag ik het maar op dit forum.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes

Hallo robin06061984,

Ik heb even op hun site gekeken. Daar staan adviesprijzen van bv €499,- en die mag je dan kopen voor bv €99,-. Die prijspolitiek is natuurlijk grote kolder. Waarschijnlijk zijn ze die €99,- nauwelijks waard zijn. En de uurwerken? Dat zullen volgens mij Chineese uurwerken zijn. Hoeft niet slecht te zijn, maar geweldig is het meestal ook niet. Ik zou ze niet kopen.

robin06061984 Schreef:

Nu is mijn vraag waar dit kaliber vandaan komt? Is het Duits

of Japans of Zwitsers.

S2280 35-Jewels is chinees. Net zoals de rest van het horloge. Het merk mag uit Dusseldorf gevoerd worden, maar dat is ook alles wat er duits aan is. Typisch E-bay merk. Sla geen acht op de adviesprijzen, want die staan niet in relatie tot wat er typisch voor betaald wordt c.q. wat het horloge waard is. Als je toch een chinees wilt, best leuk om (erbij) te hebben, koop dan een echt chinees merk zoals een Sea-Gull (voor nog net geen EUR 50 bij conrad.nl te vinden).