Ik koester al jaren deze Neptune het is een jaren 90 model.
Geplaatst in een 420 kast model.
Vanuit een ander project had ik nog een nieuwe 090 kast model over.
Behalve het model variëren deze kasten tevens van lugmaat. Het 420 model heeft een 18mm aanzet, de 090 heeft een prettige 22mm aanzet.
Omdat ik de 22mm aanzet mooier vind en de 090 model kast wat groter is het uurwerk even overgezet.
Overigens vind ik een ronde kast zeer mooi, maar men wil wel eens wat anders om de pols.
Wellicht ga ik de kast nog borstelen, maar voor nu laat ik het maar zo. Uiteraard ga ik hem nog voorzien van een silicone Vostok band.
De bezel, wellicht vervangen zoals een exemplaar op de zwarte SE uitvoering.
Het klusje is met 7 minuutjes klaar en er is weer een leuk klokje geworden.
De Neptune heeft de bekende mooie golfjes op de wijzerplaat.
Tevens is de drietand onder de 12 gezet in een kader van lumi.
Overdag zijn de mooie details van de wijzerplaat goed te zien. Met de camera is dat lastiger. Sorry van de stofjes.
Nog even over model Neptune, er zijn meerdere modellen geweest.
Het eerste model is het mooiste vind ik.
dit model is momenteel in het bezit van Stefan.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2544292,2659402#msg-2659402
In de jaren 90 zijn er twee nieuwe varianten uitgebracht, een uitvoering zoals ik heb beschreven.
Een andere variant heeft een mooie drietand op de wijzerplaat wat lijkt op een soort 3d effect. Indien je goed kijkt valt op dat er veel aandacht is besteed aan de afwerking van de wijzerplaat.Deze uitvoering is toen in verschillende kleuren uitgebracht.
Ikzelf heb een donker groenen maar is wat somber. OOk deze in een andere kast ondergebracht, model 710.
Al deze Neptune modellen hebben, of gaan een verzamelaars status krijgen.
Deze maand zal er een nieuw model Neptune op de markt komen, een remake op het eerste model.
Gr, Erik