Twee jaar geleden heb ik een Tauchmeister T0317 gekocht. Vind het een mooi klokje, vooral door het grote contrast tussen de wijzerplaat en de wijzers. De zware stalen kast en de stevige rubberen band, maken het tot een eyecatcher. Helaas doet ie het niet meer, en de horlogemaker krijgt hem niet meer aan de praat. Weet iemand of het mogelijk is om het defecte uurwerk te vervangen ? Las op internet dat er een Ronda uurwerk in zit. Is het verstandig om het uurwerk te vervangen voor wederom een Ronda, en hoe waar zijn deze te verkrijgen, of is er een beter alternatief uurwerk ?
Als het een standaard Ronda quartz is kan je die gewoon vervangen.
Of een ander circuit, als de tandwieltjes nog goed zijn, dan hoef je niet aan de wijzers te zitten.
Maar heeft de horlogemaker niet gezegd, dit is een makkelijk verkrijgbaar uurwerk en voor een paar tientjes heb ik dat gewisseld?
Dat heeft hij me inderdaad helaas niet verteld.
Dat is ook de reden dat ik via dit forum, probeer het horloge alsnog gerepareerd te krijgen.
Waar ik beetje bezorgt om ben, is de kwaliteit van het Ronda uurwerk.
Ik heb dit horloge nog maar 2 jaar en nu is het uurwerk al defect.
Vandaar dat ik ook vroeg of er misschien een uurwerk is van betere kwaliteit ter vervanging van het Ronda uurwerk.
Na amper 2 jaar zijn de tandwielen vast nog niet versleten.
Ik zou wellicht aan een ander circuit kunnen komen, maar dan moet het ook nog verwisselt worden.
Beschik niet over de kennis om dat te doen.
Via YouTube word ik ook niets wijzer.
Lijkt mij een gevalletje garantie want we hebben in ons land een regeltje dat een artikel een redelijke gebruikstermijn moet hebben.
Even de verkoper er op aanspreken en er op wijzen.