Uurwerk vintage girard perregaux

Hallo Allemaal,

Ik ben aan het kijken om een vintage girard perragaux aan te schaffen. nu heb ik mijn oog laten vallen op een bepaald model uit 1950. maar nu komt het probleem ik heb twee (identieke) horloges gevonden maar de inscriptie op het uurwerk verschilt. Hoe kan dit en weet iemand wat de juiste inscriptie wijze/tekst is?

optie 1

optie 2

alvast bedankt.

Grt Jeffrey

De positie van de regulering is ook anders, bovenste plaatje staat de verdeling op de bovenste afdekplaat. Ook een aantal schroefjes op de afdekplaat met de twee tandwielen (je ziet dat ik er veel vanaf weet ;)) is anders. Ik kan je helaas niet verder helpen met je vraag, misschien de uurwerkkenners!

Mooi klokje trouwens, ik vind Girard Perregaux prachtig.

Ik sta ook op het punt om er een te kopen. Volgens mij ook jaren 50 a 60. Ik kan er verder nog weinig over vertellen, alleen dat er op de wijzerplaat …‘rubis’ staat (het aantal weet ik niet meer). Dat zie je niet zo vaak geloof ik dat ze het er zo opzetten, meestal is het toch Ruby’s of jewels?

Voor de juistheid : het bovenste model heeft het nummer 12.09-960 en het onderste model nummer 03.U.202. De punten en streepjes staan er niet tussen maar zo moet je het wel lezen. Met deze twee nummers kan ik het productiejaar, technische verschillen enz. geven. Moet het wel even opzoeken maar dat lukt me morgen wel.

Hallo Peter graag hoor ik van je hoe het zit met deze klok.

Vooruit, beloofd is beloofd. het GP horloge met het nummer 12.09-960 is een 13 ligne werk, basis is AS 1640, het heeft een kleine sekonde wijzer, kan een balans hebben met twee of drie spaken, altijd anulaire balans en heeft een tikgetal van 18000. Deze werken zijn geproduceerd van 1959 tot 1967. Gezien het hogere nummer 960 zal het een latere zijn dus van ong. 1966.
Het GP horloge met het nummer 03.U-202 is ook een 13 ligne werk, basis is hier de AS 1383, heeft ook een kleine sekonde wijzer, meerdere uitvoeringen van afwerking zijn mogelijk en heeft ook een tikgetal van 18000. Dit is nog wel het oude nummer systeem van GP en moet daarom op nog andere kenmerken worden beoordeele om zijn productiejaar te achterhalen. Het nummer 03-00 is geproduceerd tussen 1951 en 1955 en het nummer 03-10 tussen 1959 en 1960. We zien in dit geval de uitvoering van de 03-10 en het horloge 202 is dan ook uit 1959.
Wat de verschillende stijlen van graveren inhoud : GP heeft evenals vele andere merken meermaals het logo en huisstijl veranderd, ook vandaag de dag gebeurt dat nog steeds. Het is voor elke fabriek weer een mogelijkheid zich te laten zien. Marketing heet dat, geloof ik.
Veel plezier met deze info.

@ Peter heel echt bedankt voor de info. als ik er een koop dan zal ik het zeker laten weten.