Uurwerk Vostok 710486

Welk uurwerk zit in dit horloge?

Ben benieuwd of deze rotor gaat passen en of er een Datum wiel op zit.

Gereedschap om de boel open te maken is onderweg, maar ik wil alvast wat mod parts bestellen. Dus wie kan mij vertellen of dit gaat passen en of er een datum wiel op zit. Alleen dan kan ik een wijzerplaat met venster kopen.

@HanDavinci kom er maar in…

2 likes

Dat is een ehh… uurwerk van Russische oorsprong. Volgens mij een automaat en vermoedelijk uit de Vostok telg van de Russische horloges. Het zou goed kunnen dat de rotor een oscillerend gewichtje is die zorgt voor het opwinden van de balansveer.

EDIT: phrase verwijderd ter voorkoming van sluiting van het topic.
Jur

Hou op Ide, ik heb toch geen kaas gegeten van Russische horloges? Ik weet het niet.

7 likes

Deze gaat passen. jij hebt een 2415 maar qua rotor verschilt deze niet met de 2416

Als de huidige wijzerplaat geen datumvenster heeft, dan zal er vermoedelijk geen uurwerk met datumwiel inzitten (2416 oid), maar een 2415. Je rotor zal daar ook wel oppassen.
Als je dan toch een vergulde rotor hebt gekocht, heb je ook een doorzichtige caseback aangeschaft,? Anders zie je er nog niks van, tenzij je eens in de zoveel dagen je horloge weer openschroeft :wink:

Dat zou natuurlijk goed kunnen, met zo’n Russisch Lada-uurwerk. :wink:

Verdorie, als de 2415 erin zit moet ik toch voor een ander dial gaan.

Anders toch maar wachten met de dial en de boel open schroeven.

De rotor is uitwisselbaar tussen alle 24** uurwerken? De glazen caseback lag ook in mijn shopping cart.

Volgens de comments op Meranom well, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Eventueel zou je een 2416 uurwerk kunnen kopen, hier een goedkope uitvoering:
https://komandirskie.com/catalog/aksesuary/zapchasti_parts/mekhanizm_vostok_2416/
Maar dan kun je beter het horloge terugsturen en een andere kopen waar al een 2416 op zit.

1 like

Mwhaaa, ze hoeven minder vaak open dan een Rolex… :slight_smile: :slight_smile:

3 likes

Haha je hebt gelijk. Als er wat mee is knikkeren ze zo’n ding weg. Total loss. :wink:

Dat is toch wel een van de zaken waarover ik me blijf verbazen bij die Russen, zo goedkoop en tegelijkertijd zo ongelooflijk degelijk. Alles kan eraf vallen (lumen, etc), maar het motortje blijft lopen zonder onderhoud!

2 likes

Tussen 2415 en 2416 inderdaad. :+1:

1 like

Sterker nog… Lumen is het enige dat eraf valt… en dan nog zelden… niks anders dan bij vintage Zwitsers spul.
Vostoks zijn wel de top, al jaren een tienjaars onderhoudsinterval maar vaak lopen ze naar twintig jaar ook nog prima constant rond de +8 seconden per dag!
En dat voor de spreekwoordelijke “twee nutsen en een Bounty”
image

1 like

Vraag om deze 656 dial als het je om de duiker gaat, onder kopje “any dial”

Daar had Russische horloges kenner @Dpvh ook altijd een aardige uitdrukking voor. Iets met een konijn dacht ik.

Jij toch ook? Heb je die Gagarin nu onderhand al gevonden?

Ik heb toevallig vandaag wat Russen van @dotx om de pols gehad én ik kreeg zojuist een PB van @BG1. Het is een Russisch dagje. :sunglasses:

Bij @Dotx toch wel met een stalen band hè

Ernems onderonsje dan!

“DE RIJN, DE FLAS, DE HOEREN EN FIETSTAS!”

1 like

Sjoerd draagt alles op staal. Hoewel er eentje tussen zat op leer. Zeker een Ernhems onderonsje. Doppio olé olé.

Ohhh waarin moppie​:kissing_heart::kissing_heart:

1 like