Ben benieuwd of deze rotor gaat passen en of er een Datum wiel op zit.
Gereedschap om de boel open te maken is onderweg, maar ik wil alvast wat mod parts bestellen. Dus wie kan mij vertellen of dit gaat passen en of er een datum wiel op zit. Alleen dan kan ik een wijzerplaat met venster kopen.
Dat is een ehh… uurwerk van Russische oorsprong. Volgens mij een automaat en vermoedelijk uit de Vostok telg van de Russische horloges. Het zou goed kunnen dat de rotor een oscillerend gewichtje is die zorgt voor het opwinden van de balansveer.
EDIT: phrase verwijderd ter voorkoming van sluiting van het topic. Jur
Hou op Ide, ik heb toch geen kaas gegeten van Russische horloges? Ik weet het niet.
Als de huidige wijzerplaat geen datumvenster heeft, dan zal er vermoedelijk geen uurwerk met datumwiel inzitten (2416 oid), maar een 2415. Je rotor zal daar ook wel oppassen.
Als je dan toch een vergulde rotor hebt gekocht, heb je ook een doorzichtige caseback aangeschaft,? Anders zie je er nog niks van, tenzij je eens in de zoveel dagen je horloge weer openschroeft
Dat is toch wel een van de zaken waarover ik me blijf verbazen bij die Russen, zo goedkoop en tegelijkertijd zo ongelooflijk degelijk. Alles kan eraf vallen (lumen, etc), maar het motortje blijft lopen zonder onderhoud!
Sterker nog… Lumen is het enige dat eraf valt… en dan nog zelden… niks anders dan bij vintage Zwitsers spul.
Vostoks zijn wel de top, al jaren een tienjaars onderhoudsinterval maar vaak lopen ze naar twintig jaar ook nog prima constant rond de +8 seconden per dag!
En dat voor de spreekwoordelijke “twee nutsen en een Bounty”