In het verkoop topic kwam het ook al even naar voren; de vraag of de Parnis sub die ik van een forumlid overnam een Miyota 8215 heeft of een DG28.
Ik lees online dat de meeste Parnis subs een DG28 uurwerk hebben en dat dit een hackable Chinese kopie is van de Miyota. Mijn Parnis hackt niet, klinkt als mijn andere horloge met Miyota 8215, en heeft zelfs de “Miyota stutter” Online lees ik ook dat alle Chinese “Miyota’s” hackende seconden hebben.
Kan iemand hier een licht op schijnen? Ik maak het horloge liever niet open als dat niet nodig is.
Alvast bedankt,
Stefan
De enige wijze voor zekerheid is de deksel eraf halen.
De uurwerken lijken nl. veel op elkaar en zouden in theorie uitwisselbaar zijn in de kast, alleen zou de stem dan aangepast moeten worden.
Ofwel even met een rubber bal aan de achterkant draaien en je weet het 
Ik zie ook geen andere mogelijkheid. Hoewel je verhaal wel meer naar Miyota nijgt…
Toch maar even opengedraaid inderdaad, was toch wel erg nieuwsgierig 

Niet de beste telefoonfoto maar dus toch een Miyota.
Groeten en bedankt voor het meedenken,
Stefan
Het is geen 8215 maar zelfs de ‘luxere’ 821a. Hij ziet er prima uit met de opengewerkte rotor en Geneva striping. Hij is wel iets minder goed afgeregeld dan de aangepaste 821a in mijn Laco (+3 sec/dag vs. +10 sec/dag) maar dat is dan ook een 4x zo duur horloge 
Groeten,
Stefan