Uurwerken en kasten Seiko

Ik wou eens voorzichtig gaan kijken naar wat er met modden allemaal mogelijk is. Zijn de verschillende uurwerken van Seiko uitwisselbaar in de verschillende kasten of zijn die verschillend?

De meeste kasten en uurwerken kun je uitwisselen.

enige punt van aandacht is de palstic ring om het uurwerk. Die kan hoog en laag zijn. Als je er 1 met “hoog” in een kast zet die “laag” moet hebben, kan je de deksel niet goed aandraaien. Omgekeerd heb je dat probleem niet, maar dan zit het uurwerk niet echt 100% goed vast op zijn plek.

Ik heb een stapel lege Seiko5 kasten (met band), daar kan ik er wel wat van missen voor de hoobyïst.

Dat klinkt goed. Wat voor kasten heb je liggen? Ik wou eens gaan beginnen met wat quartz-jes. Daar kan ik niet echt mee zitten als ik die verknal. Maar die hebben de kroon doorgaans op 3 uur. Volgens mij hebben de 5-jes de kroon op 4 uur.

De quartsen passen doorgaans niet in de kasten van de automaten.

Was ik al bang voor. Dat is weer minder. :frowning:

Daarbij moet gezegd worden dat sommige automaatjes bij Rob ook niet heel duur zijn. Kweenie of je net of sportief zoekt, maar er zijn Seiko5je vanaf 50 euro. Kweenie of dat haalbaar is.

50 euro ophoesten is niet zo’n probleem. Mijn vrouw weer rustig krijgen (alwéér een horloge!!!) is een ander verhaal… :wink:

tja… die leert ook wat bij heh! M’n nicht ook. Die is getrouwd met (ook) een horlogefan. In het begin leken alle klokjes op elkaar. Ze had toen niet zo snel door wanneer ie een nieuwe heeft. Maar dat is nu wel effe anders… :wink:

Wat nu als je het horloge voor haar (iemand anders) maakt? Seiko5jes zijn niet heel erg groot. Misschien een jubileum binnenkort. Of een neefje die binnenkort jarig is. Of is het de bedoeling om em wel zelf te dragen?

Hmmm, ik kan wat voor mijn neefje in elkaar knutselen. Maar die is momenteel 2 maanden…

Ouch… sterkte met 't verzinnen van een ‘goeie reden’! :wink: