Kent iemand dit bedrijf? http://www.ubels-uurwerkreparatie.com/index.php/home
Commentaar mag ook per PB.
Menno
Kent iemand dit bedrijf? http://www.ubels-uurwerkreparatie.com/index.php/home
Commentaar mag ook per PB.
Menno
Hallo Menno,
Ben er toevallig vanmiddag geweest om prijsopgave te vragen voor reparatie van een Seiko duiker. Zag er allemaal erg goed uit. Goede service. Er werd direct tijd vrijgemaakt om het horloge te openen. Ik kon meekijken via een beeldscherm en kreeg uitgebreide uitleg war er aan het horloge mankeerde en wat het ging kosten om het te repareren. Helaas waren de kosten te hoog in verhouding tot de prijs van het horloge. Ook kreeg ik koffie aangeboden.
Al met al een hele goede indruk en ik denk dat ik er vaker ga komen. Hij vertelde dat hij veel onderdelen op voorraad heeft.
Groet,
Mako.
Hallo Menno,
Kijk even in het forumdeel “ervaring met horlogemakers”.
Daar staat hij tussen onder de naam Ubels, zelfs met een persoonlijke reactie.
Ik ben er eens geweest. Open werkplaats en het ziet er allemaal netjes uit.
Wel vond ik de heer Ubels wat chagrijnig overkomen maar dat zegt uiteraard niets over zijn vakmanschap.
Grt. Marco
Ja dom, ik had natuurlijk onder Ubels moeten kijken.
Bedankt voor de info!
Menno
Heb er op dit moment nog een horloge liggen ter herstel. Duurt (veel) langer dan gepland maar dit heeft vooral te maken met een toeleverancier. Zou binnenkort allemaal goed moeten komen dus ik ben benieuwd.
Antwoord op mail is de ene keer snel, de andere keer geen reactie. Maar na nog een keer mailen prompt teruggebeld met een update van de zaken.
Correcte man met verstand van zaken en een scherpe prijs, zie mijn review onder “ervaringen met”.
Ik vind het een held in het herstellen van brakke en afgetuigde horloge’s.
Succes!
Hoi,
Ik ken de man dan niet, maar hou er aub ook rekening mee dat zelfs vaklui gewone stervelingen zijn. De ene keer heb je het als reparateur erg druk, soms veel “pijngevallen” etc.
Dit kan ook gevolgen hebben op het eventueel wel of niet snel supersnel reageren, een keer wat minder vriendelijk zijn etc. Hou er rekening mee.
Het is ook maar een mens
zo’n reparateur.
Ik vind persoonlijk dit soort topic’s altijd link. Zeker voor degene die voor het “voetlicht” staat, en zelf meestal niet deelneemt aan de discussie 
Toch, als ik zo lees zijn de reacties zonder meer positief, en dat is goed.
Toko ziet er ook mooi uit…
Groet,
Nico.
Vandaar mijn ‘reageren per PB mag’.
Ik vind dus dat je een goed punt hebt. Maar aan de andere kant is dit het platform om juist kennis en informatie te delen over dit onderwerp. Goede uurwerkmakers zijn dun gezaaid. En de meesten van ons zijn ‘overgeleverd’ aan hun vakmanschap. De combinatie kritische klant + dure horloges + weinig goede uurwerkmakers kan tot onverwachte reacties leiden. In dit geval gelukkig niet.
Ik schreef ook al dat ik niet met de goede zoekterm heb gezocht. Anders had ik al meer info via dat deel van het forum kunnen vinden. Dat zorgt ook voor ín de schijnwerpers staan’.
Opnieuw: vandaar mijn ‘reageren per PB mag’. Ik moet wel vaststellen dat ik geen PBs over dit onderwerp heb ontvangen.
Menno
Hoi,
Maar je vraag lijkt me op zich redelijk beantwoord. Ondanks geen PB’s…
Lijkt me wel een betrouwbaar adres aan de reacties te zien.
Een beetje mazzel moet je soms toch hebben,
Succes,
Groet,
Nico.