Uurwerkvraagje

Beste mensen,

ik ben op zoek welk uurwerk er in dit horloge wordt gebruikt.

Het is een Trias Automatisch horloge, maar kan verder niets vinden over de inhoud. Als iemand me hiermee kan helpen, graag! (tu)

Iets Chinees, denk ik.

Okay, maar je weet niet toevallig wat voor. Miyota?

En nog belangrijker is eigenlijk; welke kant moet het opdraaien om opgewonden te worden.

Bedankt zover.

Als ik de plaatsing van de sub-dials bekijk, zou het dezelfde kunnen zijn als in mijn (chinese) Sea-Gull:

Maar van achteren zit de onrust bij mij ongeveer achter 9 uur, en bij jou op één uur.

De vergelijkbare alpha uurwerken spreken van 21 jewels, dus dat zal hem ook niet zijn.

Dus, ik kan je niet verder helpen :wink:

groeten,

Martin

Voor pakweg 150,- Euro zal het geen manufactuur uurwerk zijn…

http://www.trias-uhren.de/Uhren-nach-Funktion/Kalenderuhren/Automatik-Uhr-mit-aussergewoehnlicher-Form-von-TRIAS::5970.html

hans

Waarom opwinden? Het is een automaat…
Misschien kán het zelfs niet eens.

Groeten, Martin

MartinB Schreef:

Waarom opwinden? Het is een automaat…
Misschien kán het zelfs niet eens.

Groeten, Martin

Automaten kan je in veel gevallen wel met de hand opwinden, maar het gaat hier om een Watchwinder!!

Ik zoek de juiste draairichting welke kant het horloge opwind in de Watchwinder. Het is niet voor mezelf overigens maar voor een ander. Hoop dat er iemand hier is die me er verder mee kanhelpen. Anders jammer maar helaas.

Ahh, ik snapte het al niet…Als je een automaat met de hand aan de kroon opwind, voel je wel wat/of het werkt. De watchwinder is een ander vehaal. Soms kun je zien aan de tandwielen of de rotor ze in beweging zet, en dus opwindt.
Als laatste redmiddel kun je het altijd nog empirisch vaststellen. Laat het horloge helemaal stil vallen, en zet hem daarna op de winder. Eerst alleen de ene kant op, kijken oftie geladen is, eventueel weer ‘leeg’ laten lopen, en dan alleen de andere kant op.
Groeten,
Martin

Jaap-Wim Schreef:

Okay, maar je weet niet toevallig wat voor.
Miyota?

En nog belangrijker is eigenlijk; welke kant moet
het opdraaien om opgewonden te worden.

Bedankt zover.

Voor de goede orde: Miyota is Japans van Citizen en heeft niets met Chinese uurwerken van doen. De opwindrichting op een winder is niet zo heel relevant, je moet gewoon zorgen dat je een winder hebt die afwisselend links en rechtsom draait.