Uw deskundigheid gevraagd 2

Beste forum gangers,

Wie kan mij helpen. Ik heb dit klokje op de gok aangekocht, in de wetenschap dat de sec wijzer aanliep en daardoor het klokje wel eens stilstaat.
Ik heb bij een ander klokje wel eens, door aansturing van een mede forum lid, het euvel verholpen.
Dit horloge schat ik kwa uurwerk iets beter in en daarom wens ik graag advies: moet ik hier ook de twee schroefjes iets lossen om de kroontjes te kunnen verwijderen om het uurwerk te de/monteren of werkt het bij dit horloge anders.
ik wil graag de sec wijzer richten en aangezien dat de voorgaande keer gelukt is hoop ik het nu weer te kunnen doen. maar voor dat ik ga zitten schroeven, wil ik graag iets meer weten en anders blijf ik er van af als het te ingewikkeld wordt.

Weet u verder iets te vermelden aangaande deze wekker klok, die overigens nog goed rinkeld??

Vertel het rustig.

Allen hartelijk dank alvast.

groet, jaap

Leuk horloge! Ik zag hem ook op marktplaats, maar toen was ie dus al verkocht :slight_smile:
Ik zie op het uurwerk vlak bij de twee asjes een knopje zitten. Als je die indrukt zal je de twee kronen wel uit kunnen trekken. Niet te ver indrukken, want als dat vast komt te zitten moet in het gunstigste geval de wijzerplaat er af.

Hallo,

De ruimte tussen de markeringen en de kast viel me op.
Wellicht reeds vernomen, maar er mist een binnenliggende lunette.

Tabee

goed opgemerkt. Jammer, ik heb heel internet afgezocht naar dit model maar kon er niets over vinden. Nu heb ik er niet te veel voor betaald, maar wel in compleet. Aan de buiten randen van de wijzerplaat zijn ook wel hele kleine beschadigingen te zien die weggewerkt zouden zijn als lunette er zat.

Enig idee hoe en of nog aan zo een lunette te komen??

gr jaap

Hallo Jaap,

Leuk horloge(tu). Op WUS heb ik gelezen dat het uurwerk 2612.1 in 1978 is geïntroduceerd, dus hij is van '78 of later.
Het uurwerk is een ‘kloon’ van de AS-1475 van Adolph Schild (Grenchen, Zwitzerland).
Echter het is niet zomaar een namaak, maar het is een verbeterde versie.
Hier is een link waar één en ander over het servicen van dit type uurwerk instaat. Helaas kon ik niet vinden hoe de stiften eruit gehaald worden. Let wel: de stift voor het wekkerwerk is anders dan die van het uurwerk, dus niet verwisselen.
Ook even aandacht voor de wijzer die het wekkerwerk triggert, als je die weer gaat terugplaatsen. Maar dat staat ook in deze link:http://forums.watchuseek.com/f54/poljot-2612-1-service-reference-189273.html
Succes!

langejaap Schreef:

goed opgemerkt. Jammer, ik heb heel internet
afgezocht naar dit model maar kon er niets over
vinden. Nu heb ik er niet te veel voor betaald,
maar wel in compleet. Aan de buiten randen van de
wijzerplaat zijn ook wel hele kleine
beschadigingen te zien die weggewerkt zouden
zijn als lunette er zat.

Enig idee hoe en of nog aan zo een lunette te
komen??

Hallo,

waarschijnlijk een te duur alternatief:

Ik weet zeker, dat wanneer de gebruikelijke kanalen voor geringe tijd worden doorzocht er een alternatief naar voren komt.

Succes.

bedankt voor al jullie uitgebreide info. Leuk om te zien dat er zoveel werk van wordt gemaakt, ook al ben ik nieuw.

Ik leer steeds meer en heb een nieuwe hobby erbij. Ik deed wielrennen/fotograferen, nu ook horloge`s bekijken,alles er over te weten proberen te komen etc etc. Geweldig, maar o o o verslavend!!:~

H gr Jaap

Met dank een Martijn V en de ultieme uitleg(verwijzing) door de heer vreeken is het me gelukt om de sec wijzer dusdanig te restylen dat hij nu wel de minuten wijzer passeert. Geweldig, ik ben er blij mee, bedankt!

hgr Jaap

Tof :slight_smile:
Nu nog “even” zo’n ringetje regelen.

ik zat eigenlijk aan het topic te denken: wijzerplaatje knutselen hahaha. Maar…ik heb eigenlijk de uniekste! 1 ZONDER ringetje;)

Ik zag een oplossing, maar was e 139.

Da s gek zat.

Ik ben allang blij dat het met de goksecondewijzer goed is afgelopen dankzij de forumleden .

Leuk en erg leerzaam.:#

Bedankt ook voor je reactie`s. Groet Jaap

langejaap Schreef:

ik zat eigenlijk aan het topic te denken:
wijzerplaatje knutselen hahaha. Maar…ik heb
eigenlijk de uniekste! 1 ZONDER ringetje;)

Ik zag een oplossing, maar was e 139.

Da s gek zat.

Ik ben allang blij dat het met de goksecondewijzer goed is afgelopen dankzij de
forumleden .

Leuk en erg leerzaam.:#

Bedankt ook voor je reactie`s. Groet Jaap

Die van €139,- is veel te duur, de wijzerplaat is nog beschadingd ook:X
Maar ja, het is dan ook een ‘direct kopen’ prijs, die zijn vaak te hoog.
Gewoon eBay in de gaten houden, zoeken op ‘ussr, cccp, soviet, alarm, signal’ en dan komt er wel wat boven drijven.
Hier is die van jouw ook:http://cgi.ebay.nl/RARE-USSR-RUSSIAN-WATCH-POLJOT-ALARM-18-j-3-/130467591015?pt=Wristwatches&hash=item1e60797367

Heej die Tom, dat heb je snel en goed gezien.

Ik heb nul ervaring met e-bay, maar ik neem aan dat dat redelijk eender is als mp??
Na betaling komt het artikel?

Nu zie ik dat het horloge wat je aanwijst rond de E50 komt incl verzenden…das voor mij dan weer te gek.In elk geval anderhalf keer zoveel als wat ik voor mn lunette loze poljot gaf :slight_smile: Ik zoek gewoon naar die ring en anders blijft hij uniek haha. Ik zag op mp overigens NOG een poljot, blauw met lumen op de wijzers…ook zonder zo een lunette. Ik dacht gelijk…zou dat een reden hebben?

Verder loopt het klokje nog prima en wekt als het moet:z

langejaap Schreef:

Verder loopt het klokje nog prima en wekt als het
moet:z

Nou, wekken??? Je slaapt er dwars doorheen hoor:D:D het is meer een soort trillen!

hahahahha, daarom schreef ik dt ook…maar ik slaap licht. Ik heb vakantie en dan ben ik altijd om 6 uur wakker, en als ik normaliter werk(al is dat weinig haha) dan kan ik wel door mn wekker8-) heen slapen