Uw hulp gevraagd : Parnis + Marina Militare

Hallo,

Mijn laatste aankoop is wegens financiele redenen al weer driekwart jaar geleden.
Ook andere interesses hebben de aankoop doen uitstellen.
In mijn achterhoofd is toch altijd een Parnis horloge blijven spelen, vooral door de prijs/kwaliteit verhouding.
Toen ik op de site
http://www.manbushijie.com/
kwam zag ik daar - naast vele parnis’en - ook een aantal Marina Militare’s. Ik interesseerde mij aanvankelijk niet echt voor zo’n soort horloge, maar tegenwoordig begin ik 'm wel apart te vinden. Hij heeft iets. Ditzelfde had ik bij de Omega Speedmaster, jammer genoeg is die nog even buiten bereik :wink:

De Parnis komt er, dat is vrijwel zeker.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen twee.


Aangezien de IWC Portuguese ook nog even op zich laat wachten, lijkt mij deze ‘hommage’ een mooi alternatief.


De simpele variant, ook erg mooi.

Het is wikken of wegen.
Aanvankelijk was ik van plan om voor de Portuguese-hommage te gaan, doch mist deze de functionaliteit van de eenvoudigere Parnis. Ik vind het meestal mooi als een horloge 3 wijzers heeft, twee wijzers met een secondenwijzer in zo’n rondje houd ik in de meeste gevallen niet zo van.
Toch vind ik de eenvoudige Parnis misschien iets te simpel, het is wat je van een horloge verwacht; Een wijzerplaat, een grote wijzer, een kleine wijzer, een secondenwijzer, twaalf cijfers en een datumaanduiding. Het is voor mij misschien een te eenvoudig horloge waardoor het voor mij een minder ‘spannend’ horloge is. De power reserve van de Portuguese-hommage lijkt mij wel handig.

Heeft iemand hier adviezen in?

Dan de tweede kwestie : Zal ik naast een Parnis ook een Marina Militare kopen?
En zo ja, welke dan?

Ik vind het hele aparte horloges, ze hebben een bepaald soort charme over zich waardoor ze mij toch wel aantrekken. De eenvoud, maar ook de aparte vorm en de kleurencombinatie. Bij dit horloge geeft het voor mij niet dat de seconden in een apart rondje zitten. Nu ik dit schrijf besef ik dat het wellicht wel goed is om ook zo’n horloge aan te schaffen. Maar welke dan?

Mijn huidige favoriet is misschien ook wel de simpelste :


Simpel, doch mooi.

Er zijn bij dit horloge echter twee problemen die in mij opkomen :

  • Het is een handopwindbaar horloge, het lijkt me vervelend om dit horloge altijd voor gebruik op te moeten winden. Hoewel, aangezien ik nog geen watch-winder heb, ik dit bij mijn automatische horloges ook moet doen. De Marina Militare horloges die automatisch zijn hebben volgens mij allemaal zo’n kroon-beschermer, wat ik zelf niet zo mooi vind.
  • Het horloge is 45mm. Ik ben nu 16 jaar en heb niet zo’n hele dikke polsen. Mijn grootste horloge is 40mm. Hoewel grote horloges tegenwoordig in de mode zijn lijkt me dit toch wel even wennen.

Dit zijn twee kritiekpunten die redelijk verwaarloosbaar zijn, maar toch.

Heeft er iemand een advies in de Marina Militare-kwestie; Zal ik hier een horloge van kopen en zo ja : Welke?

Hartstikke bedankt!!

Krentenbol.

Deze is mijn lieveling ,het beste van 2 werelden, hoef je er ook maar 1 te kopen

Grtz Sjef

Voor wat betreft de Parnis is het simpel. Neem degene die je het mooist vindt.
Zelf heb ik twee varianten, alleen een van beide met donkere plaat en kleine seconde. Ik zou ook wat budget reserveren voor een andere band, want de standaard band is niet echt je van het:

Voor wat betreft het andere model, vanwege de zgn. wirelugs draagt een 45 mm iets kleiner dan je zou verwachten, maar het is nog steeds redelijk fors. Zelf ben ik al zo aan 47mm gewend dat 45 bijna klein lijkt :slight_smile: Het handopwinden vind ik eerlijk gezegd juist een van de charmes van dit soort horloges. Kost nauwelijks tijd, en als je een wat grotere collectie hebt, zul je bij het pakken van een horloge hem toch op tijd moeten zetten. Je hebt trouwens wel automaten in dit model, maar daar zit vaak een daum bij op, met zo’n loepje aan de binnenkant van het glas:

Je hebt enorm veel keuzes in dit model. Verschillende kast soorten, 45/47mm, glimmend, mat, goud, PVD. Wijzerplaten in sandwich, met of zonder kleine seconde, cali of normaal. etc. etc. Zelf ik ik voorkeur voor geen opdruk, maar je kunt ze ook met MM er op krijgen.

Ik heb zelf een paar van deze modellen in zowel 45 als 47 mm.

Hier geldt ook weer, bijgeleverde band is vaak prut. Tenzij je hem bij Getat besteld, die heeft enorm mooie banden.

Ik hoop dat ik de verwarring niet vergroot. Kijk eerst eens rustig aan wat je écht mooi vind. Misschien dat er iemand in de buurt woont waarvan je er een kan passen. (als je in het oosten des lands woont, kun je gerust eens voorbij komen)

Groeten,

Martin

Ik heb gister een mooie Marine militare binnengekregen. Ik ben er echt super blij mee. Mijn eerste indruk is zkr goed voor dat geld. Denk niet dat het mijn laatste is. En wat MartinB al zei dat handopwind systeem is juist een leuke charme. Met Parnis heb ik nog geen ervaring.

Ik zou gewoon zeggen koop wat je het mooiste vind, voor de prijs kan je het niet laten.

Dit is mijne:

P.S. Ik heb geen dikke polsen, ongeveer 17cm

eh krentenbol… ik zou een beetje oppassen met je geld overmaken aan verre chineese bedrijfjes…

zomaar een tip :wink:

Grtz rob

bluetooth Schreef:

eh krentenbol… ik zou een beetje oppassen met je
geld overmaken aan verre chineese bedrijfjes…

zomaar een tip :wink:

Grtz rob

Waarom Krentenbol bang maken met dit soort opmerkingen, heb je zelf slechte ervaringen, nou ik niet, al zeker 25 horloges bij allerlei Chinese bedrijfjes gekocht, soms duurt het 3 weken ,maar het komt allemaal aan.

Grtz SjefB)-

Zolang je via PayPal kunt betalen (en dat is bij het genoemde bedrijf zo), loop je geen enkel risico.

nou zo zie je maar dat er ook goede ervaringen zijn. alles is altijd genuanceerder dan we denken :wink:

r.

Dank jullie wel voor jullie adviezen!
Wat betreft de Parnis: Het gaat de Portuguese-hommage worden, nu ik die van MartinB met bruine band gezien heb, ben ik overgehaald: Wat een Beauty!

Dan zit ik nog met een klein probleem wbt de Marina Militare, ik zit tussen twee te twijfelen.

Namelijk deze twee:

http://www.manbushijie.com/productinfo.asp?id=946&catid=371

http://www.manbushijie.com/productinfo.asp?id=787&catid=371

De eerste is authentieker, de tweede is moderner.
Foto’s van beiden met met zwarte band:

Beiden hebben ze wel wat, welke heeft jullie voorkeur?

Ik zou absoluut voor de sandwichdial gaan. Liever nog steriel, dus zonder MM.
Kijk ook eens op http://www.siswatch727.com/index.do

Groeten,

Martin

Inzake de MM heb ik er nog eentje liggen die weg mag; het is wel een chronograaf.
( Dan moet je geen 3 weken wachten, want Kerst is een drukke periode voor Ebay )
Slechte foto ( ik kan veel beter :wink: ) maar deze is destijds in de rapte genomen, gewoon onder een bureau-lampje.
Maar irl een bloedmooie klok. Mag weg wegen overstock. :smiley:

Voor wat betreft Parnis kan ik je niet helpen. De mijne mag jammer genoeg nog niet weg, want hij is (eveneens) bloedmooi. Beslis zelf maar:

nummer 1 vanwege de sandwich-dial… liefste alleen nog een clean dial

just my 2 cents

Gr. Mark

geen carbon look neem de bovenste maar (:smiley:

Roelof Schreef:

Zolang je via PayPal kunt betalen (en dat is bij
het genoemde bedrijf zo), loop je geen enkel
risico.

Is dat tegenwoordig zo? Ik dacht dat er alleen aankoopbescherming op zit, wanneer je op eBay iets hebt gekocht.

Krentenbol Schreef:

Dan zit ik nog met een klein probleem wbt de
Marina Militare, ik zit tussen twee te twijfelen.

Namelijk deze twee:

De eerste is authentieker, de tweede is moderner.
Foto’s van beiden met met zwarte band:

http://www.manbushijie.com/buy2buyupfile/200912221
452648483.jpg

http://www.manbushijie.com/image\../buy2buyupfil
e/200913021491228489.jpg

Beiden hebben ze wel wat, welke heeft jullie
voorkeur?

Ik heb die bovenste. Ik vind de sandwich dial ook beter passen bij de klassieke uitstraling van de kast. Die carbon look vloekt er voor mijn gevoel bij. Op een croco(look)band ziet de bovenste versie er heel chique bij.

Veel suc6 en veel plzr!

Hartstikke bedankt heren!
Ik ga er dan dus maar voor, het wordt de bovenste Marina Militare en de Portuguese-hommage Parnis.
Hartstikke bedankt voor de hulp, als ze binnenzijn zal ik wat foto’s posten!

Fr3d!!! ik neem aan dat je van de planeet aarde komt!!:o

De horloges zijn besteld, het geld is overgemaakt en nu wachten maar!
Ik heb nog een laatste vraagje aan de bezitters van deze horloges.

Wat is de dikte van de ‘lederen’ band die op de MM en de Parnis zit?
Dit in verband met alvast rondneuzen voor een mooie andere band.
Welke kleur lederen band raden jullie aan voor de MM? Voor de Parnis lijkt mij een bruine kroko mooi staan, wellicht ook voor de MM of heeft iemand een ander initiatief?

op een MM hoort een dikke band. Hangt van je budget af wat je wilt. Volgens mij zijn ze beiden 24mm breed. Op de site van Monsterwatches staan een aantal links en daar zitten hele leuke site’s bij. Laat je weten hoe ze bevallen?

hharry Schreef:

op een MM hoort een dikke band. Hangt van je
budget af wat je wilt. Volgens mij zijn ze beiden
24mm breed. Op de site van Monsterwatches staan
een aantal links en daar zitten hele leuke site’s
bij. Laat je weten hoe ze bevallen?

De parnis is 22mm, de MM zal 24 zijn gok ik.
Op een MM moet je hele dikke band zetten vind ik. 5+mm.

Als je kunt wachten tot de rikketik, daar kun je voor 15-20 euro werkelijk prachtige banden vinden. Die op de foto’s komt daar ook vandaan