Uw mening gevraagd

Budget een paar honderdjes oprekken en dan zou ik voor deze gaan

http___res.cloudinary.com_djtnxo4ow_image_private_s--pkJ7WMPV--_v1576078377_image1_dk7psxwgsr2bojyxvanj.jpg_date=2019-12-11

20 likes

Heel eerlijk die twee zijn mooi. Maar die Rolex is zo mooi nog nooit zo’n mooie gezien.

2 likes

Rolex want Rolex

1 like

Is de keuze voor een 34mm date bewust? Anders zou ik de logische datejust voorstellen, met 36mm ook op vrijwel alle polsen draagbaar

1 like

Wat denk je van Nomos Neomatic met de Sport Bracelet. Volgens mij voldoet dit horloge aan alle voorwaarden of niet?

3 likes

Ik dacht gelijk aan een 36mm explorer. Maar dan mis je een dikke 2k ben ik bang.

Verder tikt die alle boxen aan.

3 likes

7 likes

Slideclasp die 9mm overbrugt

Geen gedoe met pushpins van 2 Euro waar je dure horloge mee vastzit aan een band.

Ook 5 jaar op waterdichtheid. Zonder voorwaarden

9 likes

Mooie maat.

Tja. Dan heb ik niets meer voor te stellen. Succes!

Kuch, kuch, microafstelling, kuch.

Ik negeer buiten de maat gewoon vrolijk even elke eis die je had inclusief de budgettaire:

Soit, het is maar 550 meer. Da’s te overzien. En je zou een leren band met gewone gesp als “micro-adjustable” kunnen zien. On the fly. Zonder gereedschap.

Lijkt me een mooie keuze, dan kun je al die andere rare nukken gewoon lekker laten varen.

9 likes

Ik zou zelf voor een van deze gaan, als perfecte allrounder.
2023 New Colourful TAG Heuer Carrera Date 36mm Collection
Maar die heeft geen micro-adjust en dat is voor jou een eis. Daarom +1 voor deze.

image

7 likes

De Ranger wel 39mm

7 likes

So he, dit is best lekker! Ga eens ff op de website kijken

1 like

Een nogal onnozele typo :grin: waar ik metaal zei bedoelde ik leer, stop de tijd, 1 joker.

2 likes

Wat mij betreft hoort de VPC 37HW in dit rijtje thuis. Ontwikkeld als ‘GADA-watch’ en dan ook nog eens van Nederlandse bodem.

8 likes

Bedankt voor de suggesties allemaal, zitten vee mooie dingen tussen. Gaat me even tijd kosten om mijn huiswerk weer te doen

Volledig in HF stijl :grinning: maar geen microafstelling.

Dat wordt budgettair dan wel een beetje een rammelbak vermoed ik.

Als hij een keer een jaar zou halen ben ik al heel tevreden

Vind ik leuk! Ga ik me over inlezen!

@fedaia ik had een seafarer. Op papier perfect. Aan de pols deed het me niks helaas.

Heel fraai maar wel te groot vrees ik

Het is een fraaie! Niet zo’n bergbeklimmer maar het overwegen waard.

Jep, en daar baal ik ook wel een beetje van want dat is toch wel echt een snoepje

Ooeh, kende ik nog niet. Bedankt!

5 likes

Ik heb hem in bestelling (komt in november). Als je er dan nog niet uit bent mag je hem een keer komen proberen. Meer info vind je ook op Fratello in de serie ‘building a watch brand’.

1 like

Ben eraan begonnen. Zie erg uit naar je NA!

1 like

Sorry maar dit is echt het zelfde als wat iedereen in de crypto zegt. Gewoon gezwets.

Ik heb het ook niet over bubble barsten etc. Maar simpel gezien gaan de prijzen nog wel naar beneden.

Mensen die speculeren met horloges Mja dat moet je zelf weten maar dan blijf je toch lekker met je horloge zitten als je te veel vraagt?

Er is zo veel aanbod dat particuliere verkopers uiteindelijk toch vaker ja zeggen tegen een wat lagere prijs. Beter geld in de hand dan een horloge in de kluis.

Kijk maar naar blauw. Er staan er genoeg die allemaal niet verkopen en steeds lager gaan met de prijs. En dan is de tendens gezet. Ja die horloges zijn geld waard daar kan je niet omheen. Maar iemand moet met het verlies pakken. De mensen die geprofiteerd hebben van de hype zijn er allang uit.

1 like

Dan kan ik je niet helpen :wink:, veel succes met je zoektocht :+1:

Dat maak jij er van. Alleen de zin “buy the dip” komt een beetje uit die scène, of de aandelenmarkt eigenlijk. De aanname dat de prijzen alleen nog maar gaan dalen is onjuist. Alles wordt duurder, zeker een luxe product als Rolex. Dat maakt het niet automatisch een goede investering, want de “waarde” neemt niet toe. Dat je prima een scherp bod kan doen op een 2e hands model staat daar los van en is van alle tijden geweest (muv die rare tijdelijke piek in de markt). Daarom zeg ik: het is al een kopersmarkt.

De aanname dat de grijze dealers nu alle rolexen in paniek gaan lozen is ook onjuist denk ik. Want zolang Rolex haar prijzen 2x per jaar verhoogd zullen de dealers relatief gezien steeds minder “verlies” hoeven te pakken op hun huidige voorraad naarmate de tijd verstrijkt. Daar liften oudere modellen op mee. De snelle flippers gaan er gelukkig wel tussenuit.

1 like