Uw mening over LaCroix Skeleton en Gouden horloges (algemeen)

Hoi,

Even een vraagje. Wat is uw mening over de onderstaande Skeleton horloges van La Croix (Masterpiece serie). Welke vindt je mooier, de stalen of gouden uitvoering (wel een lelijk zwart onderdeel in de gouden uitvoering)? Is de gouden uitvoering niet erg ‘patserig’. Komt in het algemeen een gouden horloge niet erg patserig over in Nederland? Hoe wordt hier tegenaan gekeken? Ik krijg bij gouden horloges meteen zo’n flashback naar 19 jarige loverboys die rondracen in hun BMW met hun (al dan niet nep) gouden Rolex.


Goud hoeft niet patserig te zijn en dit model leent zich daar ook niet voor.
Ik kan niet kiezen tussen de twee omdat ze me beide even moeilijk afleesbaar lijken (gebaseerd op de afbeeldingen), maar: wel apart en niet eens “over the top” qua design.

Goud kan wel vind ik. Maar dan alleen bij dressy horloge’s als de Patek 3940 of een Reverso. Bij een Rolex of Breitling zou ik t idd niet gauw nemen.

Ik ben vorig jaar voor de stalen uitvoering gegaan. Goud past niet zo bij, zowel gevoelsmatig niet als op mijn witte / bleke huidskleur.

In de gouden zit by the way geen zwart onderdeel. Dit is staal, dat door de schittering zwart lijkt. Voor de volledigheid een foto van de mijne:

Vooruit, nog ééntje, de achterkant:

Gerwin

Wat ik net bedenk Jos; woon jij niet in Enschede? Wanneer je hem een keer in het eggie wil zien kunnen we misschien een keer wat afspreken?

Gerwin

Ik ben bang dat hier verschillende Jossen actief zijn. Ik woon niet in enschede. Maar bedankt voor het aanbod.

Beste Gerwin,

Kun jij mij (ongeveer) de adviesprijs geven van de stalen uitvoering? Weet jij deze ook van de gouden uitvoering? De gouden uitvoering staat niet op de LaCroix website, is dit een limited, of verkocht de juwelier waar jij de stalen versie kocht deze ook?

Groetjes, Jos

Ik denk dat het vooral belangrijk is wat jezelf mooi vind. Wat anderen ervan vinden is een tweede… Ik vind beide modellen mooi. Je moet ze idd eens “om” doen en kijken wat er beter staat. Mooie luxekeuze overigens!

Hoi Jos,

De Skeleton stond dit jaar niet in de ML catalogus, maar ML verzekerde mij dat ie dit jaar er wel weer in staat. Overigens, sinds heel kort staat dit model ook weer gewoon genoemd op de website van ML.

Goud of Staal??? Het is vooral een persoonlijke voorkeur. Ikzelf vind sommige modellen erg fraai in het goud (zelfs mooier dan in staal). Bij andere horloges vind ik juist staal weer veel mooier dan goud.
Helaas is de meerprijs van edelmetaal t.o.v. een stalen kast onevenredig hoog. Bedenk wel dat je deze meerprijs vaak niet meer terugkrijgt bij een eventuele verkoop van het horloge.

Als je wilt, kan ik navragen tegen welke prijs (na korting) je het horloge kunt bemachtigen.

groeten,
Hans Mennink

Hoi Hans, jij bent juwelier, of hoe moet ik dat zien? Bedankt, Jos

grin Nee, geen juwelier…maar breng me niet op ideeen :slight_smile:

Hoi Jos,

Ik heb hem indertijd bij Marley Sayin van Sayin Watches in Zwitserland gekocht (www.sayin-watches.com). Je kunt haar altijd mailen of bellen voor een (serieuze) prijsopgaaf. Ik ga er van uit dat zij zowel staal als goud kan leveren (zo limited is die gouden uitvoering ook weer niet).

Gerwin

Ik vond de Skelton horloges altijd een verschrikking. Niet om aan te zien, maar sinds ik de foto’s van Geshwin van zijn horloge op deze website heb gezien, ben ik er wat milder over gaan denken. Het is nog steeds niet mijn ding maar ik kan wel met bewondering naar kijken. Vooral de achterkant vind ik erg mooi.

Het enige min puntje vind ik de merkletter op het glas. Hadden ze dat niet subtieler in het horloge kunnen verwerken?

Goud of staal, ikzelf heb mijn nek er wat zover over gebroken. Zoals hier al gezegd is: ligt aan de horloge, de gelegenheid en de persoon.
Persoonlijk vind ik geel goud niet mooi, rosé goud vind ik al beter.

Succes met je keuze en aanschaf.

grt

Leon