Hallo mensen, excuseer voor het feit dat ik met mijn eerste post met de deur in huis val, maar ik heb een beetje hulp nodig met mijn beslissing. Binnenkort heb ik mijn jaarlijkse verjaardag, en willen mijn ouders een horloge aan me spenderen. Persoonlijk stel ik het budget op maximaal 150 euro, aangezien ik niet al te voorzichtig was met mijn vorige horloge.
Nu ben ik erg fan van de piloten horloges, onder andere IWC, Steinhart en Laco, maar het nadeel is dat deze nogal boven mijn budget liggen, en dat ze voor iemand van mijn leeftijd niet erg ´hip´ zijn. Nu dacht ik er aan om mijn liefde voor piloten horloges te combineren met wat kleuren, door een goedkoop Parnis klokje te kopen (Deze bijvoorbeeld: http://www.parniswatch.net/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=563&productname= ) en het leren bandje te vervangen door wat kleurrijke NATO nylon horlogebandjes.
Nu zit ik nog met twee probleempjes, ik kan de bovenstaande horloge nergens bij een verkoper in Nederland (Of Europa) vinden, en weet ik niet of deze horloge te groot is voor iemand met een pols die vrij smal en klein is.
Graag zou ik wat hulp willen in de vorm van uw mening, misschien een beetje hulp met het vinden van verkopers, en of iemand weet of deze horloges van redelijke kwaliteit zijn.
Als je maximaal €150 wilt uitgeven zou ik er toch
€50 bij doen en dan deze https://shop.laco.de/de/Fliegeruhr/Flieger-Miyota-
Typ-A-Braun.html kopen.
Is ook een de originele fabrikanten van fliegers
en 2 mm kleiner dan de Parnis.
Goeie suggestie! Zit een degelijk Miyota (Citizen) uurwerk in.
Graag zou ik wat hulp willen in de vorm van uw
mening, misschien een beetje hulp met het vinden
van verkopers, en of iemand weet of deze horloges
van redelijke kwaliteit zijn.
Van harte welkom! Ik kom Parnis alleen online tegen. De kwaliteit… is moeilijk te zeggen. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Ik bedoel, met een Seiko zit het vaak mee en heb je soms kans op een rotte appel. Maar met de Parnis met Chinees uurwerkje is het wat moeilijker. Al mijn hommage-horloges met Seagull en Hangzhou uurwerkjes doen het gelukkig nog wel. Maar er zijn genoeg ervaringen dat sommigen het na een tijdje begeven. En met eentje heb ik de ervaring gehad dat ie niet goed tegen ‘reizen’ kan. Ik weet niet of het door de hogere temperatuur kwam ofzo, maar hij liep eerst zowat COSC nauwkeuriger met iets van 2 minuten per maand voor. Maar op vakantie ging ie zowat 10 minuten per dag voorlopen! Nu ben ik intussen alweer een paar maandjes terug en loopt ie weer 2 minuten per maand voor. Dus hij is wel wat gevoelig.
Spijtig is 150 euro echt het maximale budget, en daarbij zou ik niet graag een Laco leren band vervangen door een NATO nylon band, uit principe eigenlijk.
De kwaliteit hoeft verder niet superieur te zijn, als hij maar iets van anderhalf a 2 jaar mee gaat is het prima. Daarna zien we wel weer verder.
Wel ben ik bang dat de horloge te groot is voor mijn pols, en het geheel er wat geforceerd uit gaat zien.
Wat is je polsomtrek ongeveer? Bij polsen onder de 17cm in omtrek staat een horloge van 44mm+ over het algemeen vrij fors ( ik spreek uit ervaring heb zelf 16,5cm ).
Joh kijk gewoon bij de juwelier naar een degelijke Casio, Seiko of Pulsar! Dat zijn gewoon erg goede en leuke horloges met garantie, veel keuze en bijna allemaal in je prijsklasse. Komt nog eens bij dat deze haast niet te slopen zijn
Hallo mensen, excuseer voor het feit dat ik met
mijn eerste post met de deur in huis val, maar ik
heb een beetje hulp nodig met mijn beslissing.
Binnenkort heb ik mijn jaarlijkse verjaardag, en
willen mijn ouders een horloge aan me spenderen.
Persoonlijk stel ik het budget op maximaal 150
euro, aangezien ik niet al te voorzichtig was met
mijn vorige horloge.
Nu ben ik erg fan van de piloten horloges, onder
andere IWC, Steinhart en Laco, maar het nadeel is
dat deze nogal boven mijn budget liggen, en dat ze
voor iemand van mijn leeftijd niet erg ´hip´ zijn.
Nu dacht ik er aan om mijn liefde voor piloten
horloges te combineren met wat kleuren, door een
goedkoop Parnis klokje te kopen (Deze
bijvoorbeeld: http://www.parniswatch.net/index.php?gOo=goods_det
ails.dwt&goodsid=563&productname= ) en het leren
bandje te vervangen door wat kleurrijke NATO nylon
horlogebandjes.
Nu zit ik nog met twee probleempjes, ik kan de
bovenstaande horloge nergens bij een verkoper in
Nederland (Of Europa) vinden, en weet ik niet of
deze horloge te groot is voor iemand met een pols
die vrij smal en klein is.
Graag zou ik wat hulp willen in de vorm van uw
mening, misschien een beetje hulp met het vinden
van verkopers, en of iemand weet of deze horloges
van redelijke kwaliteit zijn.
@Johan, volgens mij is vooral de piloten-looks
het
meest belangrijk en komt van Seiko maar weinig
daar bij in de buurt met 't budget.
Of het zou de aviator moeten zijn:
Zoals er al meerdere verteld hebben, zal ik ook een paar tientjes erbij doen en voor de Laco gaan.
Ik heb dezelfde onlangs aangeschaft, en ben er nog steeds erg blij mee, het is een erg mooi horloge.
Door de vorm van de lugs past hij ook goed om de wat kleinere pols.
Hier de link naar mijn foto’s: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,280419,280419#msg-280419
Ik heb een paar horloges met dezelfde kast en uurwerk. Doordat het een relatief platte kast, zeker ten opzichte van de doorsnede draagt hij erg fijn. Ik heb zelf een iets grotere pols, 18,5 cm ongeveer, en ik kan hem makkelijk hebben.