Vaak overwogen; de SARB017

Ik heb geen idee, maar normale leren banden schijnen er niet veel beter van te worden wanneer je ermee de zee in gaat. Deze blijft mooi.

1 like

Heb hem nu even op de enige 20mm band gezet die ik zo kon vinden, een goedkope tropic style band.

2 likes

Bedankt. Nu heb ik meteen mijn antwoord op mijn vraag “Kan er ook een zwarte band op?”. Helaas…

2 likes

U vraagt, deze boy draait! Bling bling!

6 likes

Hier nog wat inspiratie:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/d/3/ad31f22dda8d763e035903b8beb9d5fa71908b6e.jpg

  1. Originele Seiko band. Genuine leather? Yeah right. Ding is ondraagbaar. Als je hem buigt knikt hij gewoon.
  2. Strapcode Super 3D Oyster. Gewoon prachtig en een genot in de zomer (en winter).
  3. Timex/Red Wing lederen band. Draagt geweldig!
  4. Hirsch lederen band. Draagt fijn maar ik vind de verschillende ‘groenen’ lastig.
2 likes

Bedankt en geen dank, erg leuk geschreven hands-on met prachtige foto’s. Heb hem zelf nog even gelezen voordat ik het horloge kocht.

Top, dank je wel :+1: ik ga waarschijnlijk toch voor de strapcode Oyster.

1 like

Een keer raden wat ik gisteren middag stond uit te pakken en vervolgens te voor schijn kwam.


Ik heb hem gecombineerd met een band van Colareb, Venezia Marrone.
Geniet van je nieuwe horloge!

Rik

7 likes

Zo, de strapcode Oyster is besteld. Levertijd 1 à 2 weken, nog even wachten dus.

Da’s ook een mooie band. Moet ook nog opzoek naar een leren band voor mijn Damasko. Denk dat dat een Hirsch Lucca gaat worden.

1 like

Zojuist de oyster van strapcode binnen. Goede kwaliteit band echter de sluiting rammelt een beetje. Is wel prima maar voelt kwalitatief een stuk minder. Wellicht nog een keer een Seiko sluiting erop monteren.

1 like

Een Ratchet sluiting is ook gaaf en handig.

1 like

Mis de mijne nog wel eens… leuke klokje. Mijn vrouw zei echter altijd “heb je je opa klokje weer om?”… :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Gefeliciteerd met deze moderne klassieker, zie hier mijn inspiratie bijdrage.

2 likes

Dat is een mooi ding idd. Ga ik eens beter bekijken. Ik zie nu ook waarom hij rammelt, de sluiting is veel breder dan de band.

:joy:

Mijn vrouw vind mijn horloges meestal erg lelijk. Deze viel echter wel in de smaak. Hij oogt aardig klassiek maar een opa klokje, nee.

Mooie banden. Hier ook op colareb leer, dat is mijn favoriet. Gebold AR glas omdat het glas toch wel aardig reflecteert, enige nadeel van dit model.

3 likes

Het saffier van de Sarbjes is idd de “zwakste” factor. Er had op z’n minst AR op mogen zitten of anders gebold inderdaad. Zeker het overwegen waard…

Ik heb deze band gehaald omdat ik de lichtere bruine kleur met croc profiel het best vindt passen bij de SARB017. Deze band komt ook met quick release springbars.